| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Serin İklim Sebzeleri | BAH403 | 7 | 2 + 2 | 4,0 |
| Birim Bölüm | BAHÇE BİTKİLERİ |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze öğrenme |
| EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Gamze KAYA (Yıl: 2024 - 2025) |
| Ders Veren | Doç. Dr. Gamze KAYA |
| Amaç |
Ülkemizde ve dünyada yaygın olarak yetiştirilmekte olan ve serin iklim koşullarında yetiştirilebilen sebze türlerini tanıtmak ve yetiştiricilik yöntemleri hakkında bilgilerin uygulamalı olarak öğrencilere aktarımı |
| Ders İçeriği |
Serin iklim sebzelerinin sınıflandırılması orijinleri, gen kaynakları, besin ve sağlık değerleri, ekonomik önemi, ekolojik istekleri, yetiştirme tekniği, hastalık ve zararlıları, hasat, muhafaza ve pazarlaması konularında bilgiler kazandırılması |
| Ders Kaynakları |
Günay, A. 2006. Genel Sebzecilik, Sebze Yetiştiriciliği Cilt:1, Cilt 2. Çağ Matbaası, Ankara
Vural, H., Eşiyok, D., Duman, İ. 2000. Kültür Sebzeleri (Sebze Yetiştirme). E.Ü.Z.F. Bahçe Bitkileri Bölümü-İZMİR |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Uygulama 1 | 20 |
| Toplam | 50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %50 |
| Toplam | %50 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 4,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Serin iklim sebzelerinin tanıtımı, botanik olarak familyalara göre sınıflandırılması, | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Saha / Arazi Çalışması |
| 2 | Compositae familyası: I. Salata grubu sebzeler(marul, kıvırcık, başsalata) | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Saha / Arazi Çalışması |
| 3 | Compositae familyası: Enginar Yetiştiriciliği | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Saha / Arazi Çalışması |
| 4 | Compositae familyası: Yer elması Yetiştiriciliği | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Saha / Arazi Çalışması |
| 5 | Lahanagiller (Brassicaceae) familyası: I. Başlahana, | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Saha / Arazi Çalışması |
| 6 | Brassicaceae familyası: II. Karnabahar, | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Saha / Arazi Çalışması |
| 7 | Brassicaceae familyası: III. Brokoli Yetiştiriciği | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Saha / Arazi Çalışması |
| 8 | Brassicaceae familyası: IV. Brüksel lahanası Yetiştiriciliği | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Saha / Arazi Çalışması |
| 9 | Brassicaceae familyası: V. Turp Yetiştiriciliği, VI. Alabaş Yetiştiriciliği | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Saha / Arazi Çalışması |
| 10 | Chenopodiaceae familyası: I. Ispanak Yetiştiriciliği | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Saha / Arazi Çalışması |
| 11 | Chenopodiaceae familyası: II. Şalgam III. Kırmızı Pancar Yetiştiriciliği | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Saha / Arazi Çalışması |
| 12 | Umbelliferae familyası: I. Havuç Yetiştiriciliği, II. Kereviz Yetiştiriciliği, | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Saha / Arazi Çalışması |
| 13 | Soğangiller (Alliaceae) familyası: I. Soğan Yetiştiriciliği | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Saha / Arazi Çalışması |
| 14 | Alliaceae familyası: II. Sarımsak Yetiştiriciliği, III. Pırasa yetiştiriciliği | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Saha / Arazi Çalışması |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Serin iklim sebzelerini tanır; tarihçesi ve gen kaynakları, besin ve sağlık değeri, ekonomik önemi, ekolojik istekleri, yetiştirme tekniği, hasat, muhafaza ve pazarlamaları konularında bilgiler kazanır | Yazılı Sınav Sözlü Sınav | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Saha / Arazi Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
| Serin iklim sebze türlerinin yetiştiriciliğinde karşılaşılan problemleri tanımlar, çözümlemeye yönelik uygun yöntemleri seçer ve uygular | Yazılı Sınav Sözlü Sınav | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Saha / Arazi Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
| Sebze tohum ekimi, fide yetiştiriciliği ve kültürel uygulamalar konusunda uygulama becerisi | Yazılı Sınav Sözlü Sınav | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Gösterim Saha / Arazi Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |