| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Reklam ve Toplum | YBS483 | 7 | 2 + 0 | 3,0 |
| Birim Bölüm | YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir. |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Tolga TORUN |
| Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Osman AKARSU |
| Amaç |
Ders kapsamında reklam hakkında geniş bilgi sahibi olmak ve toplum üzerindeki etkilerini incelemek. |
| Ders İçeriği |
reklam bilgisi, toplum yapısının incelenmesi, reklam ve toplum etkileşiminin araştırılması |
| Ders Kaynakları |
Nedir bu Reklam? Muazzez Babacan
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2017 - 2018 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Medya ve Kültür Çalışmalarına Giriş 1 | Ders |
| 2 | Medya ve Kültür Çalışmalarına Giriş 2 | Ders |
| 3 | Medya ve Kültür Çalışmalarına Giriş 3 | Ders |
| 4 | Medya ve Kültür Çalışmalarına Giriş 4 | Ders |
| 5 | Medyanın Ekonomi politiği 1 | Ders |
| 6 | Medyanın Ekonomi politiği 2 | Ders |
| 7 | Medyanın Ekonomi politiği 3 | Ders |
| 8 | Tüketim ve Reklamlar 1 | Ders |
| 9 | Tüketim ve Reklamlar 2 | Ders |
| 10 | Tüketim ve Reklamlar 3 | Ders |
| 11 | Popüler Kültür Tartışmaları 1 | Ders |
| 12 | Popüler Kültür Tartışmaları 2 | Ders |
| 13 | Popüler Kültür, Cinsellik ve Pornografi | Ders |
| 14 | Genel değerlendirme | Ders Tartışmalı Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Medya ve kültür çalışmalarını genel olarak açıklar | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Medyanın ekonomi politiği konusundaki çalışmaları listele | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Tüketim ve reklamlar arasındaki ilişkileri açıklar | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Popüler kültür çalışmalarını çağdaş konular atrafı | Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Medya ve kültür çalışmalarını genel olarak açıklar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Medyanın ekonomi politiği konusundaki çalışmaları listele | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Tüketim ve reklamlar arasındaki ilişkileri açıklar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Popüler kültür çalışmalarını çağdaş konular atrafı | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |