EN
  • Anasayfa
  • YBS306 Yenilik Yönetimi (2025 - 2026 / 6. Yarıyıl)
  • EN
YBS306 - Yenilik Yönetimi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Yenilik Yönetimi YBS306 6 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim.
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Hande BOĞAZLIYAN TURANLI
Ders Veren
Amaç

Son yıllarda daha sıkça kullanılmaya başlayan yaratıcılık ve yenilikçilik kavramlarının önemini kavratmak ve bireylere değişen şartlara ve rekabetçi koşullara yenilikçi düşünerek daha kolay adapte olabilme kabiliyeti kazandırmak.

Ders İçeriği

Yenilik Yönetimi ve yaratıcılıkla ilgili ilgili temel bilgiler.

Ders Kaynakları Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi (2013). Yenilik Yönetimi (1. baskı) Eskişehir.
İraz, Rıfat. Yaratıcılık ve yenilik bağlamında girişimcilik ve KOBİler. Çizgi Kitabevi, 2010.
İş Dünyasında Yenilik ve Yaratıcılık Richard LUECKE
Yaratıcılık ve İnovasyon Frans JOHANSSON
Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi (2013). Yenilik Yönetimi (1. baskı) Eskişehir.
İraz, Rıfat. Yaratıcılık ve yenilik bağlamında girişimcilik ve KOBİler. Çizgi Kitabevi, 2010.
İş Dünyasında Yenilik ve Yaratıcılık Richard LUECKE
Yaratıcılık ve İnovasyon Frans JOHANSSON
Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi (2013). Yenilik Yönetimi (1. baskı) Eskişehir.
İraz, Rıfat. Yaratıcılık ve yenilik bağlamında girişimcilik ve KOBİler. Çizgi Kitabevi, 2010.
İş Dünyasında Yenilik ve Yaratıcılık Richard LUECKE
Yaratıcılık ve İnovasyon Frans JOHANSSON
Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi (2013). Yenilik Yönetimi (1. baskı) Eskişehir.
İraz, Rıfat. Yaratıcılık ve yenilik bağlamında girişimcilik ve KOBİler. Çizgi Kitabevi, 2010.
İş Dünyasında Yenilik ve Yaratıcılık Richard LUECKE
Yaratıcılık ve İnovasyon Frans JOHANSSON
Açıldığı Öğretim Yılı 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 15 1 15
Final Final 30 1 30
Toplam İş Yükü (Saat) 115
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,51
AKTS 5,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
2 Temel Kavramlar Tartışmalı Ders
2 Temel Kavramlar Tartışmalı Ders
4 Yenilik Çeşitleri ve Yeniliğin Yayılması Tartışmalı Ders
4 Yenilik Çeşitleri ve Yeniliğin Yayılması Tartışmalı Ders
5 Yeniliğin Teorik Altyapısı, Modern Anlayış ve Uygulamaları
7 Yenilik Yönetimi ve Yenilikçi Örgüt Kültürü Tartışmalı Ders
7 Yenilik Yönetimi ve Yenilikçi Örgüt Kültürü Tartışmalı Ders
8 Ara Sınav
10 İşletmelerde yeniliği Belirleyen Faktörler ve Uygulamalar Tartışmalı Ders
10 İşletmelerde yeniliği Belirleyen Faktörler ve Uygulamalar Tartışmalı Ders
12 Yenilik Kaynakları ve Stratejileri Tartışmalı Ders
12 Yenilik Kaynakları ve Stratejileri Tartışmalı Ders
13 Yeniliklerin Korunması ve Yasal Çerçeve Tartışmalı Ders
14 Ulusal Yenilik Yönetimi
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
İşletmelerde yeniliklerin korunması için gereklilikleri ifade edebilecek ve yasal çerçeveyi çizebilecektir. Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Yenilik kavramını tanımlayabilecek; yenilik kavramını yaratıcılık, icat ve tasarım kavramı ile ilişkilendirebilecektir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Yenilik yönetimi kavramını tanımlayabilecek ve yenilik çeşitlerini sıralayabilecektir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Yeniliğin teorik altyapısını açıklayabilecektir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Yenilik yönetimi ve yenilikçi örgüt kültürü kavramlarını açıklayabilecektir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
İşletmelerde yeniliklerin korunması için gereklilikleri ifade edebilecek ve yasal çerçeveyi çizebilecektir. - 5 - - - - - - - - - -
Yenilik kavramını tanımlayabilecek; yenilik kavramını yaratıcılık, icat ve tasarım kavramı ile ilişkilendirebilecektir. 3 3 - 3 - 5 - - - - - 5
Yenilik yönetimi kavramını tanımlayabilecek ve yenilik çeşitlerini sıralayabilecektir. 5 - - - - 5 - - - - - -
Yeniliğin teorik altyapısını açıklayabilecektir. 3 - 3 - - - 3 - - - - -
Yenilik yönetimi ve yenilikçi örgüt kültürü kavramlarını açıklayabilecektir. - - - - - 5 - - - - - -
Ortalama Değer 2,2 1,6 0,6 0,6 - 3 0,6 - - - - 1