| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Görsel Programlama | YBS352 | 6 | 3 + 0 | 5,0 |
| Birim Bölüm | YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Bilgisayar laboratuvarında örnek uygulama geliştirilerek verilir. |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Musa TURKAN |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Nesne tabanlı bir programlama dilini kurabilme ve kullanabilme. Görsel bir dilde bileşen paleti, özellikler paleti ve araç çubukları paleti gibi ekran bölümlerini tanıyabilme. Nesnel programlama yapısını yapısal programlamadan ayırt edebilme. |
| Ders İçeriği |
Nesne tabanlı programlama kavramları, uygulama mimarisi tasarlama, dinamik uygulama geliştirme, web servis kullanımı, veri tabanı işlemleri, katmanlı mimari ile uygulama geliştirme, form uygulamaları geliştirme, uygulama güvenliği, uygulamaları yayınlamak. |
| Ders Kaynakları |
Her Yönüyle C# Sefer Algan
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 5,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Ders içeriği, Nesne tabanlı programlama dili nedir? Geliştirme ortamını tanımak, proje oluşturmak. | Ders Gösterim |
| 2 | Masaüstü uygulama geliştirme ortamını tanımak, geliştirme alt yapı elemanlarını öğrenmek | Ders Laboratuar |
| 3 | Pencere elemanlarını tanımak, temel olayları öğrenmek ve olaylara kod yazma alt yapısını öğrenmek | Ders Laboratuar |
| 4 | Masaüstü ekran tasarım özelliklerini tanımak, programatik olarak öğlere erişmek, programatik olarak tasarım özelliklerini değiştirmek, görsel arayüz kullanılarak pencere tasarlamak | Ders Laboratuar |
| 5 | Windows kontrolleri olaylarına kod yazmak, olayları programlamak, | Ders Laboratuar |
| 6 | Windows kontrolleri olaylarına kod yazmak, verileri kontrollere bağlamak | Ders Laboratuar |
| 7 | Verilerle çalışmak, ilişkisel veri tabanı işlemleri, orm araçlarını kullanmak | Ders Laboratuar |
| 8 | ORM aracını kullanarak verileri kaydetmek, veri toplama formu tasarlamak, | Ders Laboratuar |
| 9 | Validation işlemleri, form doğrulama, model bazlı doğrulama işlemleri | Ders Laboratuar |
| 10 | ORM varlıklarını kullanmak, DTO nesneleri tanımlamak ve kullanmak | Ders Laboratuar |
| 11 | Olaylara yazılan veri işlemlerini özel tanımlanmış sınıflar ve nesneler üzerinden planlamak, | Ders Laboratuar |
| 12 | Bağımlılıkları tersine çevirmek, oop prensipleri ile nesneler oluşturmak ve kullanmak | Ders Laboratuar |
| 13 | OOP prensipleri ile nesneler oluşturmak ve kullanmak, üçüncü parti kütüphaneler kullanmak, web servislerini kullanmak | Ders Laboratuar |
| 14 | Web API'lerle haberleşmek, web servislerle veri okumak, web servislere veri göndermek, | Ders Laboratuar |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Nesne tabanlı programlama kavramlarını bilir ve uygular | |||
| Nesne tabanlı programlama dili ile veri tabanı uygulamaları geliştirebilir | |||
| Kurumsal uygulama mimarisi tasarımı yapar | |||
| Uygulama geliştirme ortamını tanır ve kullanır | |||
| Masaüstü uygulamalarda web servislerini kullanabilir | Yazılı Sınav Laboratuvar Çalışması | Ders Laboratuar | Dinleme ve anlamlandırma Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Nesne tabanlı programlama kavramlarını bilir ve uygular | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Nesne tabanlı programlama dili ile veri tabanı uygulamaları geliştirebilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Kurumsal uygulama mimarisi tasarımı yapar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Uygulama geliştirme ortamını tanır ve kullanır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Masaüstü uygulamalarda web servislerini kullanabilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |