Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Dijital Girişimcilik | YBS402 | 8 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze anlatım |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Osman AKARSU |
Amaç |
Girişimcilik ve dijital girişimcilik kavramlarını ve işletme fonksiyonlarının yeni ekonomi ışığında dönüşüm ve stratejileri hakkında bilgi vermek |
Ders İçeriği |
Dijital girişimcilik ve yeni ekonomi ışığında dijital girişimcilik ile ilgili temel kavramlar |
Ders Kaynakları |
Shen, K. N., Lindsay, V., & Xu, Y. C. (2018). Digital entrepreneurship. Information Systems Journal, 28(6).
Elia, G., Margherita, A., & Passiante, G. (2020). Digital entrepreneurship ecosystem: How digital technologies and collective intelligence are reshaping the entrepreneurial process. Technological forecasting and social change, 150, 119791. Sussan, F., & Acs, Z. J. (2017). The digital entrepreneurial ecosystem. Small Business Economics, 49, 55-73. Kraus, S., Palmer, C., Kailer, N., Kallinger, F. L., & Spitzer, J. (2019). Digital entrepreneurship: A research agenda on new business models for the twenty-first century. International Journal of Entrepreneurial Behavior & Research, 25(2), 353-375. Akarsu, O., & Döven, M. S. GİRİŞİMCİ VE GİRİŞİMCİLİK KAVRAMLARI ÜZERİNE TARİHSEL BİR DEĞERLENDİRME: TANIMLARDA YER ALAN ORTAK VURGULAR. Yorum Yönetim Yöntem Uluslararası Yönetim Ekonomi ve Felsefe Dergisi, 10(1), 1-24. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 5,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Girişimcilik ve girişimcilik ile ilgili temel kavramlar | |
1 | Tanışma ve Ders tanıtımı | Ders Küçük Grup Tartışması |
2 | Yeni ekonomi ve girişimcilik | |
2 | Girişimcilik Kavramı ve Tarihsel Gelişimi, Girişimcilikte Yeni Kavramlar | Ders |
3 | Risk Alma, Yenilikçilik, Otonomi ve Saldırgan Rekabetçilik ile Proaktiflik kavramları | Ders |
4 | Dijital girişimcilik ve dijital girişimcilik ile ilgili temel kavramlar | |
5 | Dijital girişimciliğin önemi, dijital girişimcilik sistemi | Ders |
6 | Dijital girişim için iş planı ve iş kurmak | |
7 | Elektronik ticaret (B2B, B2C, vs.) & Web Girişimciliği | Ders |
8 | Ara Sınav | |
9 | E-işletmeye Dönüşüm ve E-işletme Stratejileri | |
10 | Fikri ve sınai mülkiyet hakları | Ders |
11 | Büyük Veriye Dayalı Evrende Girişimci Ekosistemi | Ders |
12 | Dijital Girişimcilik Türleri | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenciler bir çok farklı ve yeni uygulama örneklerini öğrenirler. | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Öğrenciler Endüstri 4.0 uygulamalarının pazarlama karması elemanlarına etkilerini öğrenirler | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Öğrenciler gelişen teknolojinin tüketim alışkanlıklarına etkilerini öğrenirler. | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Öğrenciler pazarlama anlayışlarını ve güncel pazarlama kavramlarını öğrenirler | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenciler bir çok farklı ve yeni uygulama örneklerini öğrenirler. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler Endüstri 4.0 uygulamalarının pazarlama karması elemanlarına etkilerini öğrenirler | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler gelişen teknolojinin tüketim alışkanlıklarına etkilerini öğrenirler. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler pazarlama anlayışlarını ve güncel pazarlama kavramlarını öğrenirler | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |