EN
  • Anasayfa
  • YBS402 Dijital Girişimcilik (2023-2024 / 8. Yarıyıl)
  • EN
YBS402 - Dijital Girişimcilik
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Dijital Girişimcilik YBS402 8 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi yüz yüze anlatım
EBS Koordinatörü
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Osman AKARSU
Amaç

Girişimcilik ve dijital girişimcilik kavramlarını ve işletme fonksiyonlarının yeni ekonomi ışığında dönüşüm ve stratejileri hakkında bilgi vermek

Ders İçeriği

Dijital girişimcilik ve yeni ekonomi ışığında dijital girişimcilik ile ilgili temel kavramlar

Ders Kaynakları Shen, K. N., Lindsay, V., & Xu, Y. C. (2018). Digital entrepreneurship. Information Systems Journal, 28(6).
Elia, G., Margherita, A., & Passiante, G. (2020). Digital entrepreneurship ecosystem: How digital technologies and collective intelligence are reshaping the entrepreneurial process. Technological forecasting and social change, 150, 119791.
Sussan, F., & Acs, Z. J. (2017). The digital entrepreneurial ecosystem. Small Business Economics, 49, 55-73.
Kraus, S., Palmer, C., Kailer, N., Kallinger, F. L., & Spitzer, J. (2019). Digital entrepreneurship: A research agenda on new business models for the twenty-first century. International Journal of Entrepreneurial Behavior & Research, 25(2), 353-375.
Akarsu, O., & Döven, M. S. GİRİŞİMCİ VE GİRİŞİMCİLİK KAVRAMLARI ÜZERİNE TARİHSEL BİR DEĞERLENDİRME: TANIMLARDA YER ALAN ORTAK VURGULAR. Yorum Yönetim Yöntem Uluslararası Yönetim Ekonomi ve Felsefe Dergisi, 10(1), 1-24.
Açıldığı Öğretim Yılı 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS 5,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Girişimcilik ve girişimcilik ile ilgili temel kavramlar
1 Tanışma ve Ders tanıtımı Ders Küçük Grup Tartışması
2 Yeni ekonomi ve girişimcilik
2 Girişimcilik Kavramı ve Tarihsel Gelişimi, Girişimcilikte Yeni Kavramlar Ders
3 Risk Alma, Yenilikçilik, Otonomi ve Saldırgan Rekabetçilik ile Proaktiflik kavramları Ders
4 Dijital girişimcilik ve dijital girişimcilik ile ilgili temel kavramlar
5 Dijital girişimciliğin önemi, dijital girişimcilik sistemi Ders
6 Dijital girişim için iş planı ve iş kurmak
7 Elektronik ticaret (B2B, B2C, vs.) & Web Girişimciliği Ders
8 Ara Sınav
9 E-işletmeye Dönüşüm ve E-işletme Stratejileri
10 Fikri ve sınai mülkiyet hakları Ders
11 Büyük Veriye Dayalı Evrende Girişimci Ekosistemi Ders
12 Dijital Girişimcilik Türleri Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenciler bir çok farklı ve yeni uygulama örneklerini öğrenirler. Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Öğrenciler Endüstri 4.0 uygulamalarının pazarlama karması elemanlarına etkilerini öğrenirler Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Öğrenciler gelişen teknolojinin tüketim alışkanlıklarına etkilerini öğrenirler. Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Öğrenciler pazarlama anlayışlarını ve güncel pazarlama kavramlarını öğrenirler Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Öğrenciler bir çok farklı ve yeni uygulama örneklerini öğrenirler. - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler Endüstri 4.0 uygulamalarının pazarlama karması elemanlarına etkilerini öğrenirler - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler gelişen teknolojinin tüketim alışkanlıklarına etkilerini öğrenirler. - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler pazarlama anlayışlarını ve güncel pazarlama kavramlarını öğrenirler - - - - - - - - - - - -
Ortalama Değer - - - - - - - - - - - -