EN
  • Anasayfa
  • YBS403 Dijital Çağda Müşteri İlişkileri Yönetimi (2025 - 2026 / 7. Yarıyıl)
  • EN
YBS403 - Dijital Çağda Müşteri İlişkileri Yönetimi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Dijital Çağda Müşteri İlişkileri Yönetimi YBS403 7 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Hoca anlatımı öğrenci katılımı
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Tolga TORUN (Yıl: 2020 - 2021)
Ders Veren Prof. Dr. Tolga TORUN
Amaç

İç ve dış müşterinin anlaşılması, araştırılması ve de yönetilmesi amaçlanmaktadır.

Ders İçeriği

1. Giriş 2. Müşteri Kavramı 3. Müşteri İlişkileri Kavramı 4. Müşteri İlişkileri Yönetimi Kavramı (MİY - CRM) 5. Müşteri İlişkileri Yönetiminin Önemi 6. Müşteri İlişkileri Yönetiminin Türleri 7. Müşteri İlişkileri Yönetimine İlişkin Yanlış Kanılar 8. Müşteri İlişkileri Yönetiminin Unsurları 9- İlişkisel pazarlama süreci 10- Değer kavramı ve MİY 11- Uygulama 12- Uygulama 13- Uygulama 14- Uygulama

Ders Kaynakları Yavuz Odabaşı Müşteri İlişkileri Yönetimi
Açıldığı Öğretim Yılı 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 20
Ödev (Sunum) 20
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Dönem Sonu Uygulaması %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 2 1 2
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri 1 1 1
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 1 1
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 3 1 3
Önceden planlanmış özel beceriler Vaka Çalışması 1 1 1
Önceden planlanmış özel beceriler Rol Yapma / Drama 1 1 1
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 1 1 1
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 1 1
Önceden planlanmış özel beceriler Özel Destek / Yapısal Örnekler 1 1 1
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Panel 1 1 1
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma İnceleme / Anket Çalışması 1 1 1
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Saha / Arazi Çalışması 1 1 1
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 1 13 13
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri Benzetim 1 1 1
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 1 1 1
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Konuk Konuşmacı 1 1 1
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 1 1
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 1 1 1
Ödev 1 Ödev 1 3 1 3
Uygulama 1 Uygulama 1 3 1 3
Final Final 1 1 1
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 3 1 3
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 128
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,02
AKTS 5,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 CRM’e Giriş ve Dijital Dönüşüm Tartışmalı Ders
2 CRM Türleri ve Uygulama Modelleri Tartışmalı Ders
3 Dijital Müşteri Davranışları Beyin Fırtınası
4 CRM Teknolojileri ve Platformları Küçük Grup Tartışması
5 Veri Yönetimi ve Müşteri Analitiği Küçük Grup Tartışması
6 Dijital Pazarlama ve CRM Entegrasyonu Grup Çalışması
7 Sosyal CRM (Social CRM) Küçük Grup Tartışması
8 vize
9 Müşteri Deneyimi (CX) Yönetimi Küçük Grup Tartışması
10 Otomasyon, Chatbot ve Yapay Zekâ Tabanlı CRM Grup Çalışması
11 CRM’de Güvenlik, Gizlilik ve Etik Küçük Grup Tartışması
12 e-CRM Uygulamaları Grup Çalışması
14 Dijital CRM Stratejisi Geliştirme Grup Çalışması
14 Dijital CRM Stratejisi Geliştirme Grup Çalışması
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Dijital CRM kavramlarını, araçlarını ve güncel teknolojileri analiz ederek işletmelerde müşteri ilişkileri süreçlerini değerlendirebilir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Müşteri verilerini dijital ortamlarda etkili biçimde yöneterek, veri odaklı karar alma süreçlerinde bu bilgileri kullanabilir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Verilerin elde edilme, analiz ve uygulamaları sırasında etik kavramlara yer vermesi sağlanır. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Dijital müşteri sadakati, kişiselleştirme ve segmentasyon uygulamalarını planlayarak CRM stratejisinin etkinliğini artırabilir. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Sosyal CRM, yapay zekâ destekli müşteri hizmetleri ve müşteri analitiği gibi yeni nesil CRM uygulamalarının işletmelere etkisini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilir. Ödev / Proje Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Ortalama Değer - - - - - - - - - - - -