| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Siyasal İletişim ve Lobicilik | HİT204 | 4 | 4 + 0 | 5,0 |
| Birim Bölüm | HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze, tartışma, sunum, anlatım. |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Sibel GÜRSEL |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Siyasal iletişim ve Siyasal pazarlama çalışmaları ile modern yönetimlerde lobicilik kavramı özellikleri ve dünya örneklerinin aktarılması ve bu bağlamda yaratıcı, demokratik tartışma ortamı sağlanması bu dersin temel amacını teşkil etmektedir. |
| Ders İçeriği |
Siyasal iletişim ve siyasal pazarlama kavramları, medya sistemleri ve halkla ilişkiler temelli teorik çerçevede örnek olaylarla beraber incelenecektir. |
| Ders Kaynakları |
Oya TOKGÖZ (2014), Siyasal İletişimi Anlamak, İmge Yayınları, Ankara.
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
| Final | Final | 12 | 1 | 12 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 129 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,06 | |||
| AKTS | 5,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Siyasal İletişime İlişkin Temel Kavramlar | |
| 2 | Siyasal İletişim Yakın Bilim Dalları | |
| 3 | Siyasal Aktörler | |
| 4 | Siyasal İletişim Türleri | |
| 5 | Siyasal İletişim Türleri ve Medya Sistemleri | |
| 6 | Siyasal Pazarlama | |
| 6 | Siyasal Pazarlama | |
| 8 | Siyasal Reklamcılık ve Halkla İlişkiler | |
| 9 | Lobicilik tarihi ve çeşitli toplumlarda lobicilik | |
| 10 | Dünyada ve Türkiye”de başlıca Lobicilik uygulamaları | |
| 11 | Lobicilik ve Siyasal İletişim Kampanyaları | |
| 12 | Uluslararası örgütlerde lobicilik ve yetkileri | |
| 13 | Lobicilik Örnek Olay incelemeleri | |
| 14 | Genel Değerlendirme |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Siyasal Kampanya Yönetimini bilir | |||
| Siyaset kavramının iyi anlaşılması | |||
| Lobicilik şirketlerinde çalışabilecek temel bilgileri edinme | |||
| Siyasi olayları yeterli düzeyde değerlendirme | |||
| Siyasal iletişim ve siyasal pazarlama kavramlarını halka ilişkiler temelinde değerlendirebilir |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Siyasal Kampanya Yönetimini bilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Siyaset kavramının iyi anlaşılması | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Lobicilik şirketlerinde çalışabilecek temel bilgileri edinme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Siyasi olayları yeterli düzeyde değerlendirme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Siyasal iletişim ve siyasal pazarlama kavramlarını halka ilişkiler temelinde değerlendirebilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |