| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Halkla İlişkiler | HİT101 | 1 | 3 + 1 | 5,0 |
| Birim Bölüm | HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | AnlatımTartışmaSoru-YanıtTakım/Grup ÇalışmasıGöstermeBeyin Fırtınası |
| EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Sibel GÜRSEL |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Tanımı ve Kapsamı, insan faktörleri, öğeleri, önemi ve hedef kitleler, halkla ilişkilerin reklam ve programda ayırımı ve ortak yönleri, kurumsal reklamcılık ve önemi, kişisel ilişkiler, sosyal yapı içerisinde insan, haberleşme kültür ve çevre, dört adım ilkesi ve halkla ilişkiler çalışmalarında izlenecek yol, Halkla ilişkilerde dikkate alınacak ilkeler. |
| Ders İçeriği |
1. Haftalar Örgütlerde İletişim Biçimleri ve Araçları nelerdir? 2. Haftalar İletişimde Empati ve dinleme becerisi, Bireyler arası İletişim 3. Haftalar Halkla ilişkilerin tanımı, içeriği, uygulama alanı 4. Haftalar Halkla ilişkiler karması;Duyurum, Kurumsal reklam, Basın sözcülüğü, Kamu yararına faaliyetler, Lobicilik, Yönetim danışmanlığı, 5. Haftalar Halkla ilişkilerde araştırma, araştırmanın stratejik planlamadaki rolü 6. Haftalar Kurum içi halkla ilişkiler, Halkla İlişkilerde Kullanılan İletişim Araçları 7. Haftalar Kurum içi halkla ilişkiler, Halkla İlişkilerde Kullanılan İletişim Araçları 8. Haftalar Halkla ilişkiler yönetim süreci: problemin tanımı, durum analizi, araştırma süreci: biçimsel ve biçimsel olmayan methotlar. 9. Haftalar Halkla ilişkilerde planlama ve programlama, stratejik yönetim: strateji ve taktiklerin belirlenmesi, Programın yazılması:program planı, hedef kitlenin belirlenmesi, bütçeleme ve programın öntestinin yapılması 10. Haftalar Halkla ilişkiler programının uygulanması 11. Haftalar Halkla ilişkiler programının değerlendirilmesi 12. Haftalar Halkla İlişkiler uygulamaları örnek olaylar 13. Haftalar Halkla İlişkiler uygulamaları örnek olaylar |
| Ders Kaynakları |
HALKLA İLİŞKİLER (AÖF)
D. Tengilimoğlu, Y. Öztürk ”İşletmelerde Halkla İlişkiler”. Seçkin Yayıncılık, Ankara Teori ve Pratikte Halkla İlişikler, İrfan ERDOĞAN, Erk Yayınları, İstanbul, 2005. Capital Dergisi (Aylık) Hakla İlişkiler Nedir?,Filiz BALTA PELTEKOĞLU, Beta Yayınları, İstanbul, 2010. |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
| AKTS | 5,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Halkla ilişkiler kavramı, kuramları ve ilkeleri | Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 2 | Halkla İlişkiler Kavramı Halkla İlişkilerin Uygulama Alanları | Beyin Fırtınası |
| 3 | Halkla İlişkiler kavramını tarihsel süreci | Beyin Fırtınası |
| 4 | Halkla İlişkilerin Diğer Bilimlerle İlişkisi | Beyin Fırtınası Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
| 5 | Pazarlama, Reklam, Lobicilik, Propaganda Kavramları | Beyin Fırtınası |
| 6 | Halkla İlişkilerin Temel İlkeleri | Beyin Fırtınası |
| 7 | Halkla İlişkilerde Tanıma Yöntemler | Beyin Fırtınası |
| 8 | sınav haftası | Problem Çözme |
| 9 | Kurum İmajı ve Kurum Kimliği | Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 10 | Örnek Olay İncelemeleri. | Problem Çözme |
| 11 | Kurum-dışı Halkla İlişkiler | Beyin Fırtınası |
| 12 | Kurum içi Halkla İlişkiler | Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 13 | örnek olay incelemeleri | Beyin Fırtınası |
| 14 | genel tekrar ve sınava hazırlık | Beyin Fırtınası |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Halkla ilişkiler Kavramının Tarihi gelişimi hakkında bilgi sahibi olur | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| halkla İlişkiler Kavramını ve Uygulama alanlarını bilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Problem Çözme Beyin Fırtınası | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Etkili sunum hazırlama ve Sunma Becerisi Kazanır | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Halkla ilişkiler Kavramının Tarihi gelişimi hakkında bilgi sahibi olur | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Problem Çözme Beyin Fırtınası | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| halkla İlişkiler Kavramını ve Uygulama alanlarını bilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Etkili sunum hazırlama ve Sunma Becerisi Kazanır | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Halkla ilişkiler Kavramının Tarihi gelişimi hakkında bilgi sahibi olur | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| halkla İlişkiler Kavramını ve Uygulama alanlarını bilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Etkili sunum hazırlama ve Sunma Becerisi Kazanır | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Problem Çözme Beyin Fırtınası | Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Halkla ilişkiler Kavramının Tarihi gelişimi hakkında bilgi sahibi olur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| halkla İlişkiler Kavramını ve Uygulama alanlarını bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Etkili sunum hazırlama ve Sunma Becerisi Kazanır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Halkla ilişkiler Kavramının Tarihi gelişimi hakkında bilgi sahibi olur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| halkla İlişkiler Kavramını ve Uygulama alanlarını bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Etkili sunum hazırlama ve Sunma Becerisi Kazanır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Halkla ilişkiler Kavramının Tarihi gelişimi hakkında bilgi sahibi olur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| halkla İlişkiler Kavramını ve Uygulama alanlarını bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Etkili sunum hazırlama ve Sunma Becerisi Kazanır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |