Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Matematik I | MTM101 | 1 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | FİNANS VE BANKACILIK |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Alıştırma ve Uygulama |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Seçil DEMİRAY |
Ders Veren | Öğr. Gör. Seçil DEMİRAY |
Amaç |
Öğrencilerin dönem içerisinde kendilerine gösterilecek matematik konularını öğrenmeleri, analitik düşünce yeteneğini kazanmaları, ekonomi ve iş hayatında karşılarına çıkabilecek matematik problemlerini modelleyerek, çözmeleri ve yorumlayabilmeleri amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Sayı Kümeleri ve Temel Kavramlar, Rasyonel, Üslü, Köklü Sayılar ve Mutlak Değerde temel işlemler, Reel sayılar, Birinci ve İkinci dereceden denklemler ve eşitsizliklerin çözümü, Fonksiyonlar, Fonksiyonların Ekonomideki Uygulamaları, Limit, Süreklilik |
Ders Kaynakları |
Öğretim Elemanının Kendi Notları
Aytaç M., Sevüktekin M., Işığıçok E., Sosyal Bilimlerde Matematik, Ezgi Kitapevi Mahmut Koçak, Doğa ve Sosyal Bilimler İçin Genel ve Temel Matematik,Kampüs Yayıncılık,2014 Namık Kemal Erdoğan, Matematik 1 İşletme ve Ekonomi Uygulamalı, Nisan Kitabevi, 2008 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
25
|
Temel Meslek Dersleri
|
80
|
Uygulama Dersleri
|
80
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,92 | |||
AKTS | 4,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Sayı Kümeleri (Tamsayılar, Doğal Sayılar, Rasyonel Sayılar, Reel Sayılar) ve işlem önceliği | |
2 | Üslü Sayılar, Köklü Sayılar ve Mutlak Değer | |
3 | Tek Değişkenli lineer denklemlerin ve eşitsizliklerin çözümü | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme |
4 | Doğrunun Analitiği ve iki bilinmeyenli eşitsizliklerin çözümü | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme |
4 | İkinci dereceden denklemlerin ve eşitsizliklerin çözümü | |
6 | Fonksiyonların tanımı ve bazı özel fonksiyonlar(logaritmik ve üstel) | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme |
7 | Fonksiyonların grafiklerinin incelenmesi ve ötelemeler yardımıyla fonksiyonların grafiklerinin çizilmesi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme |
8 | Ara Sınavlar ve sınav sorularının incelenerek genel tekrar yapılması | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme |
9 | Fonksiyonlarda Cebirsel İşlemler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme |
10 | Fonksiyonlarda bileşke işlemi ve ters fonksiyon bulma | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme |
11 | Fonksiyonların Ekonomi Uygulamaları (Arz Talep doğrusunu oluşturma, Gelir Maliyet, Kâr Fonksiyonları) | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme |
13 | Limit | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme |
14 | Limit | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme |
15 | Süreklilik | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Temel Matematik bilgisini kullanır. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
Analitik değerlendirmeler yapar. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
Sosyal Bilimlerde ortaya çıkan problemleri analiz eder. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
Grafiksel verileri okur ve çıkarsamalar yapar. | Yazılı Sınav | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Ders | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Temel Matematik bilgisini kullanır. | 5 | 5 | 5 | - | - | - | 3 | - | 2 | - | - | - | - | - | 5 | ;
Analitik değerlendirmeler yapar. | 4 | 5 | 5 | - | - | - | 3 | - | 2 | - | - | - | - | 2 | 4 | ;
Sosyal Bilimlerde ortaya çıkan problemleri analiz eder. | 5 | 5 | 5 | - | - | - | 3 | - | 3 | - | - | - | - | 2 | 4 | ;
Grafiksel verileri okur ve çıkarsamalar yapar. | 5 | 5 | 5 | - | - | - | 3 | - | 2 | - | - | - | - | 2 | 5 | ;
Ortalama Değer | 4,75 | 5 | 5 | - | - | - | 3 | - | 2,25 | - | - | - | - | 1,5 | 4,5 |