Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Makro Ekonomi | MUD102 | 2 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | FİNANS VE BANKACILIK |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - İngilizce |
Dersin Verilişi | Örgün, Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Faruk AKIN |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencilerin makroekonomik kavramları, teorileri ve modelleri, tüketim, yatırım, milli gelir gibi makro büyüklükler aracılığıyla kavramasını sağlamaktır. |
Ders İçeriği |
Milli gelir hesapları, milli gelirin belirlenmesi, toplam talep ve toplam arz, işsizlik, açık ekonomi makro ekonomisi, nominal ve reel döviz kuru, tüketim ve yatırım. |
Ders Kaynakları |
Murat Taşdemir, Doğan Karaman, Kemal Yıldırım, Makro Ekonomi, 2016, Seçkin Yayıncılık
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 4 | 14 | 56 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 1 | 14 | 14 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 6 | 12 |
Final | Final | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 145 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,69 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Makro Ekonomiye Giriş | |
2 | Milli Gelir Hesaplamaları ve Ekonomik Büyüme | |
3 | İstihdam ve İşsizlik | |
4 | Fiyatlar ve Enflasyon | |
5 | Ödemeler Dengesi ve Döviz Kurları | |
6 | Temel Makro Ekonomik Bağıntılar | |
7 | Ara sınav | |
8 | Toplam Gelirin Bileşenleri: Harcanabilir Gelir, Vergi, Tüketim ve Tasarruf Fonksiyonları | |
9 | Toplam Harcamaların Bileşenleri: Yatırım, Devlet Harcamaları ile Net İhracat | |
10 | Toplam Gelir Toplam Harcama Dengesi | |
11 | Milli Gelir ile Fiyat Düzeyi İlişkisi: Toplam Talep | |
12 | Toplam Üretimin Analizi: Toplam Arz | |
13 | İktisadi Düşünce Okulları ve Temel Anlaşmazlıklar | |
14 | Genel Değerlendirme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Milli gelir ve fiyatların oluşumunu makro düzeyde kavrayabilecek | |||
Başlıca makro ekonomik politika seçeneklerinin değerlendirebilecek | |||
Yatırımlar, tasarruflar ve ödemeler dengesini analiz edebilecek | |||
Makro iktisat temelinde iktisadi düşünce okullarını karşılaştırabilecek |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Milli gelir ve fiyatların oluşumunu makro düzeyde kavrayabilecek | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Başlıca makro ekonomik politika seçeneklerinin değerlendirebilecek | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Yatırımlar, tasarruflar ve ödemeler dengesini analiz edebilecek | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Makro iktisat temelinde iktisadi düşünce okullarını karşılaştırabilecek | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |