EN
  • Anasayfa
  • MUD203 İstatistik I (2024 - 2025 / 3. Yarıyıl)
  • EN
MUD203 - İstatistik I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
İstatistik I MUD203 3 2 + 1 5,0 Pdf
Birim Bölüm
FİNANS VE BANKACILIK
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Alıştırma ve Uygulama
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Burçin ÖNER
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Burçin ÖNER
Amaç

Öğrencilerin dönem içerisinde gösterilecek istatistik konularını öğrenmeleri, yapılan bir araştırmanın amacına uygun olarak nasıl veri toplanacağını, elde ettikleri bilgilerin nasıl sınıflandırılacağını ve en önemlisi de bu verilerden uygun çıkarsamanın nasıl yapılacağını öğrenmeleri amaçlanmaktadır.

Ders İçeriği

Temel Kavramlar ve Seriler, Merkezi Eğilim ve Değişkenlik Ölçüleri, Olasılık, Kesikli Rassal Değişkenler ve Bazı Kesikli Dağılımlar, Sürekli Rassal Değişkenler ve Olasılık Dağılımları

Ders Kaynakları Mahmut Atlas, İstatistik 1, Anadolu Üniversitesi Yayınevi,2010
Fikri Akdeniz, Olasılık ve İstatistik, Nobel Kitabevi, 2004
Komisyon, İstatistik 1, Anadolu Üniversitesi Yayınları, 2013 (Anadolu Üniversitesi AÖF Ders Kitabı)
Açıldığı Öğretim Yılı 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 14 42
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 5 1 5
Final Final 10 1 10
Toplam İş Yükü (Saat) 99
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,88
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 İstatistik temel kavramlar, ölçme düzeyleri, istatistiksel seriler, grafikler
2 Basit, frekans ve gruplandırılmış seriler için aritmetik ortalama, tartılı aritmetik ortalama
3 Basit, frekans ve gruplandırılmış seriler için mod ve medyan, mod, medyan ve aritmetik ortalamanın kıyaslanması
4 Değişim aralığı, basit, frekans ve gruplandırılmış seriler için standart sapma ve varyans
5 Örnek nokta, örnek uzay, olaylar üzerinde işlemler, faktöriyel ve sayma kuralı
6 Permütasyon ve kombinasyon
7 Olasılık hesaplama
8 Ara Sınavlar
9 Koşullu olasılık ve çarpma kuralı
10 Rassal değişken kavramı ve olasılık dağılımı
11 Kesikli olasılık dağılımı ve bazı özel kesikli dağılımlar (Bernoulli, Binom ve Poisson dağılımları)
12 Kesikli rassal değişkenlerin ortalama ve standart sapmalarını hesaplama ve uygulama
13 Sürekli rassal değişkenler ve olasılık dağılımları
14 Normal dağılım ve standart normal dağılım tanımı ve uygulamaları ve tablo kullanarak uygun z ve x değerlerinin bulunması
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Kesikli ve sürekli rassal değişkenlere ait olasılık fonksiyonlarını kullanarak olasılık hesaplayabilir
İstatistik bilimi ile ilgili temel kavramları bilir
Veri türlerini ayırt edebilir
Veri setini özetlemek için kullanılan tanımlayıcı istatistikleri hesaplayabilir
Olasılık ile ilgili temel kavramları tanımlar ve temel olasılık hesaplamalarını yapabilir
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Kesikli ve sürekli rassal değişkenlere ait olasılık fonksiyonlarını kullanarak olasılık hesaplayabilir 3 3 1 3 3 2 1 - 3 3 - 3 3 2 1
İstatistik bilimi ile ilgili temel kavramları bilir - 2 1 2 3 2 1 - - - - - 1 2 1
Veri türlerini ayırt edebilir 1 3 1 3 3 2 2 - 1 2 - 5 3 2 1
Veri setini özetlemek için kullanılan tanımlayıcı istatistikleri hesaplayabilir 2 3 1 3 3 3 1 - 2 - - - 1 2 1
Olasılık ile ilgili temel kavramları tanımlar ve temel olasılık hesaplamalarını yapabilir 2 3 1 3 3 2 1 - - 3 - 3 3 2 1