Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İstatistik I | MUD203 | 3 | 2 + 1 | 5,0 |
Birim Bölüm | FİNANS VE BANKACILIK |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Alıştırma ve Uygulama |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Burçin ÖNER |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Burçin ÖNER |
Amaç |
Öğrencilerin dönem içerisinde gösterilecek istatistik konularını öğrenmeleri, yapılan bir araştırmanın amacına uygun olarak nasıl veri toplanacağını, elde ettikleri bilgilerin nasıl sınıflandırılacağını ve en önemlisi de bu verilerden uygun çıkarsamanın nasıl yapılacağını öğrenmeleri amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Temel Kavramlar ve Seriler, Merkezi Eğilim ve Değişkenlik Ölçüleri, Olasılık, Kesikli Rassal Değişkenler ve Bazı Kesikli Dağılımlar, Sürekli Rassal Değişkenler ve Olasılık Dağılımları |
Ders Kaynakları |
Mahmut Atlas, İstatistik 1, Anadolu Üniversitesi Yayınevi,2010
Fikri Akdeniz, Olasılık ve İstatistik, Nobel Kitabevi, 2004 Komisyon, İstatistik 1, Anadolu Üniversitesi Yayınları, 2013 (Anadolu Üniversitesi AÖF Ders Kitabı) |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
50
|
Uygulama Dersleri
|
30
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
20
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 15 | 45 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 15 | 45 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 2 | 6 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 3 | 12 | 36 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 2 | 6 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 3 | 7 | 21 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 15 | 15 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | İnceleme / Anket Çalışması | 3 | 7 | 21 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 199 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,80 | |||
AKTS | 5,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İstatistik temel kavramlar, ölçme düzeyleri, istatistiksel seriler, grafikler | |
2 | Basit, frekans ve gruplandırılmış seriler için aritmetik ortalama, tartılı aritmetik ortalama | |
3 | Basit, frekans ve gruplandırılmış seriler için mod ve medyan, mod, medyan ve aritmetik ortalamanın kıyaslanması | |
4 | Değişim aralığı, basit, frekans ve gruplandırılmış seriler için standart sapma ve varyans | |
5 | Örnek nokta, örnek uzay, olaylar üzerinde işlemler, faktöriyel ve sayma kuralı | |
6 | Permütasyon ve kombinasyon | |
7 | Olasılık hesaplama | |
8 | Ara Sınavlar | |
9 | Koşullu olasılık ve çarpma kuralı | |
10 | Rassal değişken kavramı ve olasılık dağılımı | |
11 | Kesikli olasılık dağılımı ve bazı özel kesikli dağılımlar (Bernoulli, Binom ve Poisson dağılımları) | |
12 | Kesikli rassal değişkenlerin ortalama ve standart sapmalarını hesaplama ve uygulama | |
13 | Sürekli rassal değişkenler ve olasılık dağılımları | |
14 | Normal dağılım ve standart normal dağılım tanımı ve uygulamaları ve tablo kullanarak uygun z ve x değerlerinin bulunması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kesikli ve sürekli rassal değişkenlere ait olasılık fonksiyonlarını kullanarak olasılık hesaplayabilir | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler |
İstatistik bilimi ile ilgili temel kavramları bilir | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Veri türlerini ayırt edebilir | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Veri setini özetlemek için kullanılan tanımlayıcı istatistikleri hesaplayabilir | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler |
Olasılık ile ilgili temel kavramları tanımlar ve temel olasılık hesaplamalarını yapabilir | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kesikli ve sürekli rassal değişkenlere ait olasılık fonksiyonlarını kullanarak olasılık hesaplayabilir | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 3 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 2 | ;
İstatistik bilimi ile ilgili temel kavramları bilir | - | 3 | 2 | - | - | 4 | 5 | - | 2 | 5 | - | 4 | - | 5 | - | ;
Veri türlerini ayırt edebilir | 3 | 3 | 3 | - | 5 | 3 | 2 | - | 3 | 4 | - | 5 | 5 | 2 | 4 | ;
Veri setini özetlemek için kullanılan tanımlayıcı istatistikleri hesaplayabilir | 3 | 4 | 4 | 2 | 5 | 4 | 3 | 1 | 3 | 5 | 2 | 4 | 5 | 5 | 1 | ;
Olasılık ile ilgili temel kavramları tanımlar ve temel olasılık hesaplamalarını yapabilir | - | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 1 | - | 5 | - | 5 | 5 | 4 | - | ;
Ortalama Değer | 1,8 | 3,8 | 3,2 | 2,2 | 4 | 4 | 3,8 | 0,6 | 2,2 | 4,6 | 1 | 4,6 | 4 | 4 | 1,4 |