Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Araştırma Yöntemleri | MUD225 | 5 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | FİNANS VE BANKACILIK |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Behlül ERSOY |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Behlül ERSOY |
Amaç |
Bu ders bilimsel araştırmanın temel kavramlarının ve bilimsel araştırma ilkelerini ve sürecini öğretmeye yöneliktir. |
Ders İçeriği |
Bilimsel araştırmas dersi bilimsel araştırmasının temel kavramlarını ve bilimsel araştırmada metodolojik yaklaşımı içermektedir. Aynı zamanda bilimsel araştırma sürecinin adımları, örnekleme, örnekleme yöntemleri, örneklem hacminin büyüklüğü, veri toplama yöntemleri, veri analizi ve rapor hazırlamayı kapsar. |
Ders Kaynakları |
Kozak, M. 2014, Bilimsel Araştırma, Detay Yayıncılık.
Baş, Türker (2001), Anket, Ankara, Seçkin Yayıncılık. Creswell, J.W, 2015, Nitel Araştırma Yöntemleri, Siyasal Yayınları. Erdoğan, İrfan (1998) Araştırma Dizaynı ve İstatistik Yöntemleri, Ankara, Emel Matbaası. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 2 | 4 | 8 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 2 | 6 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 2 | 5 | 10 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 13 | 39 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 4 | 2 | 8 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | İnceleme / Anket Çalışması | 2 | 2 | 4 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 4 | 3 | 12 |
Final | Final | 3 | 1 | 3 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 4 | 3 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş: Tanışma, dersin amacının ve araştırma eğitiminin öneminin tartışılması | |
2 | Bilim ve Bilim Tarihi | |
3 | Bilimsel Araştırmada Paradigmalar | |
4 | Araştırma Yöntemlerine Giriş | |
5 | Araştırma Tasarımı | |
6 | Nicel Araştırma Yöntemleri | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Nitel Araştırma Yöntemleri | |
9 | Örnekleme ve Örnekleme Yöntemleri. | |
10 | Veri Analizi | |
11 | Araştırma Raporu | |
12 | Araştırma Etiği | |
13 | Ödev Sunumu | |
14 | Ödev Sunumu |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenciler bilimsel araştırma sürecini sıralayabilecektir. | |||
Öğrenciler bir araştırma tasarlayabilecektir. | |||
Öğrenciler araştırma yöntemleriyle ilgili temel kavramları tanımlayabilecektir. | |||
Araştırma sürecindeki her bir adımı ve kavramı tanımlar. | |||
Araştırma sürecindeki her bir adımı diğer adımlarla ilişkilendirir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenciler bilimsel araştırma sürecini sıralayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler bir araştırma tasarlayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler araştırma yöntemleriyle ilgili temel kavramları tanımlayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Araştırma sürecindeki her bir adımı ve kavramı tanımlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Araştırma sürecindeki her bir adımı diğer adımlarla ilişkilendirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |