Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Finansal Muhasebe I | BAF101 | 1 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | FİNANS VE BANKACILIK |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | türkçe |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Aysel GÜNEY |
Ders Veren | Doç. Dr. Aysel GÜNEY |
Amaç |
muhasebeyi anlatmak, öğretmek ve kavratmak |
Ders İçeriği |
Finansal muhasebe kavram ve kayıtlarının detaylı öğretilmesi |
Ders Kaynakları |
muhasebe ile ilgili yazılı ve basılı kitap ve materyallar
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Kısa Sınav 1 | 10 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 2 | Ödev 2 | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 1 | 7 | 7 |
Kısa Sınav 2 | Kısa Sınav 2 | 1 | 7 | 7 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 106 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,16 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | muhasebe kavramının açıklanması | |
2 | Muhasebe ve Muhasebe ile İlgili Taraflar; | |
3 | Bilanço Eşitliği: Varlık, Alacak, Borç ve sermaye kavramları | |
4 | Belge ve Defterler: VUK’de yer alan belgeler, TTK’de yer alan belgeler, Yasal defterler; | |
5 | Dönen varlıklar | |
6 | Dönen varlıklarla ilgili uygulamalar | |
7 | gelir ve giderler | Sözlü |
8 | genel tekrar | Grup Çalışması |
9 | duran varlıklar | |
10 | Duran varlıklarla ilgili uygulamalar | |
11 | borçlar | |
12 | Borçlarla ilgili uygulamalar | |
13 | özkaynaklar | |
14 | özkaynak uygulamaları |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
muhasebe kavramını öğrenme geliştirme | Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
tek düzen hesap planı öğrenme ve uygulama | Ödev / Proje | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
muhasebede kullanılan belgeleri tanıma ve kullanma | Sunum / Seminer | Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
muhasebe kayıt sistemini uygulama | Ödev / Proje | Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
muhasebe kavramını öğrenme geliştirme | 5 | - | - | - | - | - | 5 | - | - | - | 5 | - | - | - | 5 |
tek düzen hesap planı öğrenme ve uygulama | 5 | - | 5 | - | - | 5 | - | - | - | 5 | - | - | - | - | 5 |
muhasebede kullanılan belgeleri tanıma ve kullanma | 5 | - | 5 | 5 | - | 5 | - | - | 5 | - | - | 5 | 5 | - | 5 |
muhasebe kayıt sistemini uygulama | 5 | - | 5 | - | 5 | - | - | 5 | - | - | 5 | - | - | 5 | 5 |