Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Finansal Muhasebe II | BAF102 | 2 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | FİNANS VE BANKACILIK |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Aysel GÜNEY |
Ders Veren | |
Amaç |
Dersin amacı ; Dönem içi ve dönem sonu işlemlerinin bağlantısının çözülmesini kavratmak, bilanço kalemlerinin dönem sonu işlemleri ve raporlamaların nasıl yapıldığını göstererek dersi alan öğrencilerin iş hayatlarında bunları uygulamalarına imkan sağlamaktır |
Ders İçeriği |
Dönem İçi ve Dönem Sonu İşlemlerinin Bağlantısı; Envanterle Kavramları; Yasal Düzenlemeler Çerçevesinde Değerleme Ölçüleri; Dönem Sonu İşlemleri: Dönen varlıklara ilişkin dönem sonu işlemleri ve raporlanması, Duran varlıklara ilişkin dönem sonu işlemleri ve raporlanması, Yabancı kaynaklara ilişkin dönem sonu işlemleri ve raporlanması; Kısa Vadeli Yabancı Kaynaklar, Uzun vadeli yabancı kaynaklar ve özkaynaklara ilişkin dönem sonu işlemleri ve raporlanması; Maliyet Hesapları ve Gider Çeşitleri ve Bu Hesaplara İlişkin Dönem Sonu İşlemleri; Gelir Tablosu Hesaplarının İşleyişi ve Dönem Sonu İşlemleri; Faaliyet Sonuçlarının Raporlanması; İşletme Hesabı Esası ve Dönem Sonu İşlemleri; Dönem Sonu İşlemlerine İlişkin Bütünleşik Örnek Çözümleri. |
Ders Kaynakları | |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 4 | 4 |
Ödev 2 | Ödev 2 | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 1 | 7 | 7 |
Kısa Sınav 2 | Kısa Sınav 2 | 1 | 7 | 7 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 123 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,82 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dönem İçi ve Dönem Sonu İşlemlerinin Bağlantısı | |
2 | Değerleme Ölçüleri | |
3 | Dönem Sonu İşlemleri | |
4 | Dönen Varlıklara İlişkin Dönem Sonu İşlemleri ve Raporlanması | |
5 | Duran Varlıklara İlişkin Dönem Sonu işlemleri ve Raporlanması | |
6 | Yabancı Kaynaklara İlişkin Dönem Sonu İşlemleri ve Raporlanması | |
7 | Özkaynaklara İlişkin Dönem Sonu İşlemleri ve Raporlanması | |
8 | monografi | Gösterim |
9 | Maliyet Hesapları ve Gider Çeşitleri | |
10 | Maliyet Hesaplarının Dönem Sonu İşlemleri | |
11 | Gelir Tablosu Hesaplarının İşleyişi | |
12 | Faaliyet Sonuçlarının Raporlanması | |
13 | Dönem Sonu İşlemlerine İlişkin Bütünleşik Örnek Çözümleri | |
13 | Dönem Sonu İşlemlerine İlişkin Bütünleşik Örnek Çözümleri |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Dersi alan öğrenci Finansal Muhasebeyle ilgili temel işlemleri yapabilecek düzeye gelecektir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Dersi alan öğrenci Finansal Muhasebeyle ilgili temel işlemleri yapabilecek düzeye gelecektir | - | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |