Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Finans Matematiği | BAF203 | 3 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | FİNANS VE BANKACILIK |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Serap KAMIŞLI |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Serap KAMIŞLI |
Amaç |
Basit ve bileşik faiz hesaplamalarının yanı sıra iskontolama işlemlerine ilişkin örnekli açıklamaların yapılması, nominal, reel ve efektif faiz arasındaki farkların aktarılması, anüitelere ilişkin hesaplamaların yapılması, tahvil ve hisse senedi fiyatlamasına ilişkin sayısal bilgilerin verilmesi ve yatırım projelerinin analizinin öğretilmesidir. |
Ders İçeriği |
Basit ve bileşik faiz hesaplamaları, iskonto işlemleri, anüite türlerine ilişkin hesaplamalar, tahvil ve hisse senedi değerlemesi ile yatırım projelerinin analizinde kullanılan statik ve dinamik yöntemlerdir. |
Ders Kaynakları |
Aydın Nurhan, Finans Matematiği, 2014, Detay Yayıncılık.
Kul Funda, Sucu Meral, Finans Matematiği, 2014, Nobel. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 2 | 14 | 28 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 14 | 28 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Özel Destek / Yapısal Örnekler | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 115 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,51 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Faizin Tanımı ve Önemi | |
2 | Basit Faiz | Ders |
3 | Basit İskonto | Ders |
4 | Bileşik Faiz | |
5 | Bileşik İskonto | |
7 | Nominal, Reel ve Efektif Faiz | Ders |
7 | Nominal, Reel ve Efektif Faiz | Ders |
8 | Normal Anüiteler | Ders |
9 | Diğer Anuiteler | |
10 | Değişen Taksitli Ödemeler | |
11 | Tahvil Değerlemesi | |
12 | Hisse Senedi Değerlemesi | |
13 | Yatırım Projelerinde Statik Değerlendirme Yöntemleri | |
14 | Yatırım Projelerinde Dinamik Değerlendirme Yöntemleri |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Anüitelere ilişkin hesaplamaları yapar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Basit ve bileşik iskontolama işlemlerini yapar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Basit ve bileşik faiz hesaplamalarını yapar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Tahvil ve hisse senetlerini fiyatlandırır. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Anüitelere ilişkin hesaplamaları yapar. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 5 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | - |
Basit ve bileşik iskontolama işlemlerini yapar. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | - |
Basit ve bileşik faiz hesaplamalarını yapar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - |
Tahvil ve hisse senetlerini fiyatlandırır. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 5 | 5 | 1 | 1 | - |