Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Davranış Bilimleri | BAF223 | 3 | 3 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | FİNANS VE BANKACILIK |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Arif DAMAR |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Arif DAMAR |
Amaç |
Çalışma ortamındaki kişilerin gerek kendileri, gerek iş arkadaşları gerekse örgütleri ile ilgili algılama, güdülenme, tutumlar, öğrenme, kişilik, değerler, inançlar, kültür, duygular ve gruplar gibi konularda gerekli bilgileri vermektir. |
Ders İçeriği |
Bu derste kişinin kendini daha iyi tanıması için güdüler, tutumlar, algılama, atfetme, öğrenme, kişilik, değerler, inançlar, kültür, duygular ve gruplar gibi konular ele alınacaktır. |
Ders Kaynakları |
Hasan Tutar, Davranış Bilimleri, 3.Bsk., Seçkin Yayıncılık, Ankara, 2016
. Davranış Bilimlerine Giriş (Enver ÖZKALP) Şimşek, M. Ş., Çelik, A., & Akgemci, T. (2022). Davranış bilimleri. Konya: Eğitim Yayınevi. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 9 | 27 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 13 | 39 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 3 | 4 | 12 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 81 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,18 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Davranış bilimleri ile ilgili temel kavramlar, davranış bilimleri ile ilgili bilim dalları | |
2 | Davranış Bilimlerine Giriş | |
3 | Davranış Düzlemi ve Sosyal Kurumlar | |
4 | Kültür ve Örgüt Kültürü | |
5 | İnanç ve Tutumlar | |
6 | Kişilik ve Davranış | |
7 | Algılama ve Öğrenme | |
8 | Liderlik, Liderlik teorileri, modern liderlik yaklaşımları | |
9 | İletişim ve Kişilerarası İlişkiler | |
10 | Gruplar ve Grup Davranışları | |
11 | Motivasyon ve İş tatmini | |
12 | Yöneticilik ve Liderlik | |
13 | Stres ve Stres Yönetimi | |
14 | Davranış bilimleri ve Örgüt Yapıları Etkileşimi |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İnanç ile Tutumlar ve Davranışlar konularını açıklar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Davranış Bilimleri ve İlgili Bilim Dallarını açıklar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Davranış, İnançlar ve Değerler ile Kültür ve Davranış Konularını açıklar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Kişilik ve Kişilik Kuramlarını açıklar | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Statü, rol vedavranış düzlemi konularını açıklar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İnanç ile Tutumlar ve Davranışlar konularını açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Davranış Bilimleri ve İlgili Bilim Dallarını açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Davranış, İnançlar ve Değerler ile Kültür ve Davranış Konularını açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kişilik ve Kişilik Kuramlarını açıklar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Statü, rol vedavranış düzlemi konularını açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |