EN
  • Anasayfa
  • BAF223 Davranış Bilimleri (2024 - 2025 / 3. Yarıyıl)
  • EN
BAF223 - Davranış Bilimleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Davranış Bilimleri BAF223 3 3 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
FİNANS VE BANKACILIK
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Arif DAMAR
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Arif DAMAR
Amaç

Çalışma ortamındaki kişilerin gerek kendileri, gerek iş arkadaşları gerekse örgütleri ile ilgili algılama, güdülenme, tutumlar, öğrenme, kişilik, değerler, inançlar, kültür, duygular ve gruplar gibi konularda gerekli bilgileri vermektir.

Ders İçeriği

Bu derste kişinin kendini daha iyi tanıması için güdüler, tutumlar, algılama, atfetme, öğrenme, kişilik, değerler, inançlar, kültür, duygular ve gruplar gibi konular ele alınacaktır.

Ders Kaynakları Hasan Tutar, Davranış Bilimleri, 3.Bsk., Seçkin Yayıncılık, Ankara, 2016
. Davranış Bilimlerine Giriş (Enver ÖZKALP)
Şimşek, M. Ş., Çelik, A., & Akgemci, T. (2022). Davranış bilimleri. Konya: Eğitim Yayınevi.
Açıldığı Öğretim Yılı 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 3 9 27
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 13 39
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 3 4 12
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Ödev 1 Ödev 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 81
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,18
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Davranış bilimleri ile ilgili temel kavramlar, davranış bilimleri ile ilgili bilim dalları
2 Davranış Bilimlerine Giriş
3 Davranış Düzlemi ve Sosyal Kurumlar
4 Kültür ve Örgüt Kültürü
5 İnanç ve Tutumlar
6 Kişilik ve Davranış
7 Algılama ve Öğrenme
8 Liderlik, Liderlik teorileri, modern liderlik yaklaşımları
9 İletişim ve Kişilerarası İlişkiler
10 Gruplar ve Grup Davranışları
11 Motivasyon ve İş tatmini
12 Yöneticilik ve Liderlik
13 Stres ve Stres Yönetimi
14 Davranış bilimleri ve Örgüt Yapıları Etkileşimi
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
İnanç ile Tutumlar ve Davranışlar konularını açıklar. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Davranış Bilimleri ve İlgili Bilim Dallarını açıklar. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Davranış, İnançlar ve Değerler ile Kültür ve Davranış Konularını açıklar. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Kişilik ve Kişilik Kuramlarını açıklar Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Statü, rol vedavranış düzlemi konularını açıklar. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
İnanç ile Tutumlar ve Davranışlar konularını açıklar. - - - - - - - - - - - - - - -
Davranış Bilimleri ve İlgili Bilim Dallarını açıklar. - - - - - - - - - - - - - - -
Davranış, İnançlar ve Değerler ile Kültür ve Davranış Konularını açıklar. - - - - - - - - - - - - - - -
Kişilik ve Kişilik Kuramlarını açıklar - - - - - - - - - - - - - - -
Statü, rol vedavranış düzlemi konularını açıklar. - - - - - - - - - - - - - - -