Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Banka Muhasebesi | BAF204 | 4 | 3 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | FİNANS VE BANKACILIK |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Örnekler yardımı ile banka muhasebe işemlerinin anlatımı |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Aysel GÜNEY |
Ders Veren | |
Amaç |
Banka işlemlerinin nasıl muhasebeleştirildiğini öğrenmek |
Ders İçeriği |
Banka hesap planı, mevduat ve kredi işlemlerinin muhasebesi, yabancı para işlemlerinin muhasebesi, finansal araçların muhasebesi ve dönem sonu bankacılık işlemleri |
Ders Kaynakları |
Orhan Sevilen Gül, Banka Muhasebesi
Ümmühan Aslan, Finansal Araçların Muhasebeleştirilmesi |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 8 | 24 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 3 | 3 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 1 | 1 | 1 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Konuk Konuşmacı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 2 | Ödev 2 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 76 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,98 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Banka hesap planının tanıtımı | |
2 | Kredi İşlemleri Muhasebesi | |
3 | Mevduat İşlemleri Muhasebesi | |
4 | Finansal Araçlar Muhasebesi | |
5 | Finansal Araçlar Muhasebesi(2) | |
6 | Yabancı Para İşlemleri Muhasebesi | |
7 | Yabancı Para İşlemleri(2) | |
8 | KATILIM BANKACILIĞI | Sözlü |
9 | Dönem sonu İşlemleri | |
10 | Dönem Sonu İşlemleri(2) | |
11 | Uygulama 1 | |
12 | Uygulama 2 | |
13 | Uygulama 3 | |
14 | Uygulama 4 |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenciler, manuel olarak bakacılık işlemlerinin nasıl muhasebeleştirildiğini, bankalarda dönem sonunda hangi işlemlerin yapıldığı ve banka hesap planı hakkında bilgi elde edeceklerdir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenciler, manuel olarak bakacılık işlemlerinin nasıl muhasebeleştirildiğini, bankalarda dönem sonunda hangi işlemlerin yapıldığı ve banka hesap planı hakkında bilgi elde edeceklerdir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |