Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İnsan Kaynakları Yönetimi | BAF222 | 4 | 3 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | FİNANS VE BANKACILIK |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Arif DAMAR |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı; İnsan (Kaynakları) Yönetimi ile ilgili temel kavramları öğretmek, İKY teorilerinin ve İKY fonksiyonlarını uygulayabilmeleri için gerekli bilgi ve yeteneğin kazandırmak, İKY bilgisini kurumsal performansı artırmaya yönelik olarak kullanabilme becerisi kazandırmak, İKY bilgisini çalışan memnuniyetini artırmaya yönelik olarak kullanabilme becerisi kazandırmaktır. |
Ders İçeriği |
İnsan kaynakları yönetiminin ortaya çıkışı, iş analizi, İK planlama, İK temin ve seçimi, eğitim ve geliştirme gibi İK fonksiyonları açıklanmaktadır. |
Ders Kaynakları |
Şimşek M.Şerif, Öge H.Serdar. (2012). İnsan Kaynakları Yönetimi. 4. Baskı. Eğitim Kitabevi, Konya.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 5 | 10 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,06 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İnsan Kaynakları Yönetimine Giriş | Ders |
1 | Örgütlerde İnsan Kaynakları Yönetimi | |
2 | Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi | |
4 | İnsan Kaynakları Planlama | Ders Tartışmalı Ders |
4 | İnsan Kaynakları Temin ve Seçimi | |
4 | İnsan Kaynakları Temin ve Seçimi | |
5 | İş Değerleme | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Eğitim ve Geliştirme | Ders |
9 | Performans Değerlendirme | |
9 | Performans Değerlendirme | |
6 | Ücret ve Ücret Yönetimi | |
13 | Kariyer yönetimi | Ders Tartışmalı Ders |
12 | Uluslararası İnsan Kaynakları Yönetimi |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İKY süreci oluşturabilme bilgisi | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
İKY ile ilgili temel konularda (eleman seçme, eğitim, performans değerleme, ücretleme vb.) bilgi sahibi olma, | Ders Sınıf Dışı Çalışma Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | |
İKY faaliyetleri ile çalışan memnuniyeti arasındaki ilişkiyi kavrayabilme becerisi, | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
İKY faaliyetlerinin örgütler içindeki stratejik rolünü anlayabilme becerisi, | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
İKY faaliyetleri ile örgüt performansı arasındaki ilişkiyi kavrayabilme becerisi, | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İKY süreci oluşturabilme bilgisi | - | - | - | - | - | 3 | - | - | - | - | - | - | 3 | - | - |
İKY ile ilgili temel konularda (eleman seçme, eğitim, performans değerleme, ücretleme vb.) bilgi sahibi olma, | 2 | 2 | - | - | 3 | - | 2 | - | - | - | 3 | - | 3 | 2 | 3 |
İKY faaliyetleri ile çalışan memnuniyeti arasındaki ilişkiyi kavrayabilme becerisi, | - | - | - | 4 | 3 | 3 | 2 | - | - | - | 3 | - | - | 3 | - |
İKY faaliyetlerinin örgütler içindeki stratejik rolünü anlayabilme becerisi, | 4 | 2 | - | 4 | 3 | 4 | 3 | - | - | 3 | - | 3 | - | 3 | 3 |
İKY faaliyetleri ile örgüt performansı arasındaki ilişkiyi kavrayabilme becerisi, | 2 | 2 | - | 4 | 3 | 3 | 2 | - | 2 | - | 3 | - | - | 3 | 2 |