EN
  • Anasayfa
  • BAF222 İnsan Kaynakları Yönetimi (2025 - 2026 / 4. Yarıyıl)
  • EN
BAF222 - İnsan Kaynakları Yönetimi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
İnsan Kaynakları Yönetimi BAF222 4 3 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
FİNANS VE BANKACILIK
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi yüz yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Arif DAMAR
Ders Veren
Amaç

Bu dersin amacı; İnsan (Kaynakları) Yönetimi ile ilgili temel kavramları öğretmek, İKY teorilerinin ve İKY fonksiyonlarını uygulayabilmeleri için gerekli bilgi ve yeteneğin kazandırmak, İKY bilgisini kurumsal performansı artırmaya yönelik olarak kullanabilme becerisi kazandırmak, İKY bilgisini çalışan memnuniyetini artırmaya yönelik olarak kullanabilme becerisi kazandırmaktır.

Ders İçeriği

İnsan kaynakları yönetiminin ortaya çıkışı, iş analizi, İK planlama, İK temin ve seçimi, eğitim ve geliştirme gibi İK fonksiyonları açıklanmaktadır.

Ders Kaynakları Şimşek M.Şerif, Öge H.Serdar. (2012). İnsan Kaynakları Yönetimi. 4. Baskı. Eğitim Kitabevi, Konya.
Açıldığı Öğretim Yılı 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 5 10
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 2 5 10
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 78
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,06
AKTS 3,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 İnsan Kaynakları Yönetimine Giriş Ders
1 Örgütlerde İnsan Kaynakları Yönetimi
3 Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi Ders Tartışmalı Ders
4 İnsan Kaynakları Planlama Ders Tartışmalı Ders
4 İnsan Kaynakları Temin ve Seçimi
4 İnsan Kaynakları Temin ve Seçimi
5 İş Değerleme
8 Ara Sınav
9 Eğitim ve Geliştirme Ders
10 Performans Değerlendirme Ders
10 Performans Değerlendirme Ders
6 Ücret ve Ücret Yönetimi
13 Kariyer yönetimi Ders Tartışmalı Ders
12 Uluslararası İnsan Kaynakları Yönetimi
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
İKY sürecini oluşturabilir. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
İKY ile ilgili temel konularda (eleman seçme, eğitim, performans değerleme, ücretleme vb.) bilgi sahibi olur. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
İKY faaliyetleri ile çalışan memnuniyeti arasındaki ilişkiyi anlar. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
İKY faaliyetlerinin örgütler içindeki stratejik rolünü anlar. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
İKY faaliyetleri ile örgüt performansı arasındaki ilişkiyi anlar. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
İKY sürecini oluşturabilir. 2 - - - - - - - - - - - - - -
İKY ile ilgili temel konularda (eleman seçme, eğitim, performans değerleme, ücretleme vb.) bilgi sahibi olur. - 3 - - - - - - - - 4 - - - -
İKY faaliyetleri ile çalışan memnuniyeti arasındaki ilişkiyi anlar. - - - 3 - - - - - - 3 - - - -
İKY faaliyetlerinin örgütler içindeki stratejik rolünü anlar. - 3 - - - - - - - - 4 - - - -
İKY faaliyetleri ile örgüt performansı arasındaki ilişkiyi anlar. 3 3 3 - - - - - - - 4 - - - -
Ortalama Değer 1 1,8 0,6 0,6 - - - - - - 3 - - - -