Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Etkili İletişim Teknikleri | BAF327 | 5 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | FİNANS VE BANKACILIK |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Örgün, yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Ali ARICI |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencilerin iletişim türleri çerçevesinde genel iletişim yeteneklerini; potansiyellerini geliştirmek, mesleki yazışma teknikleri hakkındaki bilgi düzeylerini artırmak, teknoloji ve iletişim bağlantısını teorik ve uygulama bağlamında kurabilmelerine yardımcı olmak, resmi ve gayri resmi iletişim arasındaki farkları hatırlatmak, sunum hazırlama ve sunuş yapma yeteneklerini geliştirmek dersin temel amaçlarını oluşturmaktadır. |
Ders İçeriği |
İletişim ve dijital teknolojiler hakkında genel kavramları tanımlayan ve temel bilgiler aktaran konular içermektedir. |
Ders Kaynakları |
İknanın Psikolojisi, R. B. Cialdini, 2016, Mediacat. Çaktırmadan İkna, Packard, V., 2007, Mediacat. İkna Edici İletişim (Ed. Mine Oyman, 2013) AÖF Kitapları. Etkili İletişim (Ed. Uğur Demiray), Pegem, 2010.
DÖKMEN Üstün, İletişim Çatışmaları ve Empati, Remzi Kitabevi, İstanbul, 2005. CÜCELOĞLU Doğan, Yeniden İnsan İnsana, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1997. TAYFUN Recep, Etkili iletişim ve Beden Dili, Nobel Yayınevi, Ankara, 2007. ZILLIOĞLU Merih, İletişim Nedir?, Cem Yayınevi, İstanbul, 2003. İletişim Bilgisi (Ed. Nezih Orhon & Ufuk Eriş, 2012). İkna Edici İletişim (Ed. Mine Oyman, 2013) AÖF Kitapları. Etkili İletişim (Ed. Uğur Demiray), Pegem, 2010. Zıllıoğlu, Merih (2003). İletişim Nedir? İstanbul: Cem Yayınevi. Etkili İletişim Teknikleri (Ed. E. Eroğlu & H. Yüksel), AÖF Kitapları, 2013. Kişilerarası İletişim, D. Gürüz & A.T. Eğinli, Nobel, 2017. İknanın Psikolojisi, R. B. Cialdini, 2016, Mediacat. İkna Edici İletişim (Ed. Mine Oyman, 2013) AÖF Kitapları. iletişim teknikleri notları ARSLANOĞLU, İ. Sağlıklı İnsan İlişkileri ve Etkili İletişim, BALTAŞ, Z., BALTAŞ, A. Bedenin Dili Öğretim Elemanının Ders Notları Dergi ve makalelerden ilgili yazılar Prof.Dr. Demet Gürüz ve Doç. Dr. Ayşen Temel Eğinli, "İLETİŞİM BECERİLERİ", Nobel Yayınları Etkili İletişim Teknikleri (Ed. E. Eroğlu & H. Yüksel), AÖF Kitapları, 2013. Kişilerarası İletişim, D. Gürüz & A.T. Eğinli, Nobel, 2017. İknanın Psikolojisi, R. B. Cialdini, 2016, Mediacat. İkna Edici İletişim (Ed. Mine Oyman, 2013) AÖF Kitapları. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 8 | 5 | 40 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 7 | 5 | 35 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 4 | 3 | 12 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 4 | 2 | 8 |
Final | Final | 4 | 1 | 4 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
AKTS | 4,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı. | |
2 | İletişim nedir? | |
3 | İletişimin anlaşılması | |
4 | İletişimin dinamikleri | |
5 | İletişim becerileri | |
6 | Ara sınav | |
7 | Sözlü, sözsüz iletişim nasıl kullanılılabilir? | |
8 | Mesajlar ve anlamları | |
9 | Beden dili nedir | |
9 | Beden dili nedir | |
11 | İkna | |
12 | İkna edici iletişim | |
13 | Örgütsel iletişim ve Bireyler arası iletişim | |
14 | Toplantı yönetimi | |
16 | Final Sınavı | |
16 | Final Sınavı |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Resmi ve resmi olmayan iletişim gereklerini açıklayabilme | |||
Sözsüz iletişim ve ilgili temel kavramlarını anlamlandırabilme | |||
İkna kavramını ve teorilerini örneklerle açıklayabilme | |||
İletişim türlerini ve temel kavramlarını açıklayabilme | |||
Sunum hazırlayarak sunum yeteneklerini geliştirebilme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Resmi ve resmi olmayan iletişim gereklerini açıklayabilme | - | - | - | - | - | - | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Sözsüz iletişim ve ilgili temel kavramlarını anlamlandırabilme | - | - | - | - | - | - | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
İkna kavramını ve teorilerini örneklerle açıklayabilme | - | - | - | - | - | - | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
İletişim türlerini ve temel kavramlarını açıklayabilme | - | - | - | - | - | - | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Sunum hazırlayarak sunum yeteneklerini geliştirebilme | - | - | - | - | - | - | 1 | - | 1 | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | 1 | - | 0,2 | - | - | - | - | - | - |