EN
  • Anasayfa
  • BAF327 Etkili İletişim Teknikleri (2024 - 2025 / 5. Yarıyıl)
  • EN
BAF327 - Etkili İletişim Teknikleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Etkili İletişim Teknikleri BAF327 5 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
FİNANS VE BANKACILIK
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Örgün, yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Ali ARICI
Ders Veren
Amaç

Öğrencilerin iletişim türleri çerçevesinde genel iletişim yeteneklerini; potansiyellerini geliştirmek, mesleki yazışma teknikleri hakkındaki bilgi düzeylerini artırmak, teknoloji ve iletişim bağlantısını teorik ve uygulama bağlamında kurabilmelerine yardımcı olmak, resmi ve gayri resmi iletişim arasındaki farkları hatırlatmak, sunum hazırlama ve sunuş yapma yeteneklerini geliştirmek dersin temel amaçlarını oluşturmaktadır.

Ders İçeriği

İletişim ve dijital teknolojiler hakkında genel kavramları tanımlayan ve temel bilgiler aktaran konular içermektedir.

Ders Kaynakları İknanın Psikolojisi, R. B. Cialdini, 2016, Mediacat. Çaktırmadan İkna, Packard, V., 2007, Mediacat. İkna Edici İletişim (Ed. Mine Oyman, 2013) AÖF Kitapları. Etkili İletişim (Ed. Uğur Demiray), Pegem, 2010.
Açıldığı Öğretim Yılı 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 8 5 40
Dinleme ve anlamlandırma Ders 7 5 35
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 4 3 12
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 4 2 8
Final Final 4 1 4
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 3 1 3
Toplam İş Yükü (Saat) 102
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 İletişim Kavramı, Türleri, Önemi, Fonksiyonları ve Temel Özellikleri
2 İletişim Süreci ve İletişim İle İlgili Temel Kavramlar
3 Sözsüz İletişim ve Kinesics
4 Sözsüz İletişim ve Kinesics II Ders Tartışmalı Ders Sözlü
5 Formal-İnformal İletişim ve Yazılı İletişim
6 Sözlü İletişim, Konuşma ve İlgili Temel Kavramları
7 Algı ve iletişim Ders Tartışmalı Ders Sözlü
8 Görsel İletişim, İlgili Temel Kavramları Ders Tartışmalı Ders Sözlü
9 Dinleme Kavramı ve Türleri Çerçevesinde Günümüzde İletişim
10 İkna Kavramı, Teorileri ve İlgili Temel Kavramları Ders Tartışmalı Ders Sözlü
11 İkna Kavramı, Teorileri ve İlgili Temel Kavramları II
12 Sunum Teknikleri ve Programları Ders Laboratuar Sözlü
13 Sunum Hazırlama ve Sunum Yapma
14 Sunum Hazırlama ve Sunum Yapma II Ders Sözlü
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Resmi ve resmi olmayan iletişim gereklerini açıklayabilme
Sözsüz iletişim ve ilgili temel kavramlarını anlamlandırabilme
İkna kavramını ve teorilerini örneklerle açıklayabilme
İletişim türlerini ve temel kavramlarını açıklayabilme
Sunum hazırlayarak sunum yeteneklerini geliştirebilme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Resmi ve resmi olmayan iletişim gereklerini açıklayabilme - - - - - - - - - - - - - - -
Sözsüz iletişim ve ilgili temel kavramlarını anlamlandırabilme - - - - - - - - - - - - - - -
İkna kavramını ve teorilerini örneklerle açıklayabilme - - - - - - - - - - - - - - -
İletişim türlerini ve temel kavramlarını açıklayabilme - - - - - - - - - - - - - - -
Sunum hazırlayarak sunum yeteneklerini geliştirebilme - - - - - - - - - - - - - - -