Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Banka Denetimi | BAF404 | 8 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | FİNANS VE BANKACILIK |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Berna DEMİR |
Ders Veren | |
Amaç |
Bankalar tarafından bilgi kullanıcılarına sunulan mali tabloların bağımsız denetimi hakkında bilgi vermek, denetimin standartlara uygun, doğru ve tarafsız yapılmasının koşulları ve yapılış biçimini öğretmek amaçlanır. |
Ders İçeriği |
Temel Kavramlar, Denetim Standartları, İç kontrol Sistemi, Denetim Süreci, İç denetim |
Ders Kaynakları |
Denetim ile ilgili güncel makaleler
Seval Selimoğlu vd., Muhasebe Denetimi Nejat Bozkurt, Muhasebe Denetimi Bankalarda bağımsız denetim ve iç denetim ile ilgili kitap ve makaleler |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 3 | 7 | 21 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 7 | 21 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Final | Final | 3 | 1 | 3 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 135 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,29 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Genel olarak denetim kavramı ve bankalarda denetimin önemi | Tartışmalı Ders Sözlü |
2 | Denetim ve denetçi türleri | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
3 | Genel Kabul Görmüş Denetim Standartlar | Tartışmalı Ders Sözlü |
4 | Denetim Süreci | Ders |
5 | Denetimin planlanması | Beyin Fırtınası Sözlü |
5 | Denetim Planlaması (Önemlilik – Risk) | Beyin Fırtınası Sözlü |
7 | İç kontrol sistemi | Sözlü |
8 | Ara sınav | |
9 | Denetimde kanıt toplama | Sözlü |
10 | Denetimin tamamlanması ve denetim raporunun hazırlanması | Sözlü |
11 | Bankalarda iç denetim ve iç kontrol | Sözlü |
13 | Bankalarda iç denetim uygulamaları | Sözlü |
13 | Bankalarda iç denetim uygulamaları | Sözlü |
14 | Final sınavı | Beyin Fırtınası Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bankalarda bağımsız denetimin önemini kavrama | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Denetim sürecini öğrenme | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Bankalarda iç kontrol ve iç denetimin önemini kavrama | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bankalarda bağımsız denetimin önemini kavrama | - | 4 | - | 4 | - | - | 4 | - | - | - | - | - | - | - | - |
Denetim sürecini öğrenme | - | 4 | - | 4 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bankalarda iç kontrol ve iç denetimin önemini kavrama | - | - | - | 3 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |