EN
  • Anasayfa
  • BAF422 Toplam Kalite Yönetimi (2024 - 2025 / 8. Yarıyıl)
  • EN
BAF422 - Toplam Kalite Yönetimi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Toplam Kalite Yönetimi BAF422 8 3 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
FİNANS VE BANKACILIK
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Arş. Gör. Burcu ÇINAR
Ders Veren
Amaç

Toplam kalite bilincine sahip, toplam kalite yönetimi ilkelerini ve uygulama adımlarını bilen, günümüzde güncel olan kalite yönetim sistemleri hakkında bilgili öğrenciler yetiştirmektir.

Ders İçeriği

Kalite ile ilgili kavramlar, kalitenin tarihsel gelişimi, Toplam Kalite Yönetimi Felsefesi ve İlkeleri, Organizasyonlarda kalite kültürü, sürekli iyileştirme (Kaizen), kalite maliyetleri, Standart ve Standardizasyon, Kalite Yönetimi Sistemleri, ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemleri, OHSAS 18001, EFQM Mükemmellik Modeli

Ders Kaynakları 1- Prof. Dr. Hasan ŞİMŞEK “Toplam Kalite Yönetimi” Ankara, 2010
3- ISHIKAWA, Kaoru, Yay. Haz.. Semih Ordaş,Nedret Yayla, Toplam Kalite Kontrol, 1993
5- ŞALE, İsmail, Adım adım Toplam Kalite Uygulaması, 2001
4- ŞİMŞEK, Muhittin ve Nursoy Mustafa Toplam Kalite Yönetimi, Hayat yayıncılık, 2002
2- KAVRAKOĞLU, İbrahim, Toplam Kalite Yönetimi, Kalder Yayını, 1996.
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Kalite kavramı ve genel tanımlar, kalitenin tarihsel gelişimi, kalite guruları Ders Tartışmalı Ders
2 Toplam Kalite Yönetimi ve İlkeleri (Proses Yaklaşımı, Sürekli iyileştirme (Kaizen) Ders Beyin Fırtınası
3 Toplam Kalite Yönetimi İlkeleri (Liderlik, Toplam Katılım) Ders Tartışmalı Ders
4 Toplam Kalite Yönetimi ve İlkeleri (Tedarikçiler ve İşbirliği, Müşteri Odaklılık) Ders Tartışmalı Ders
5 Organizasyonlarda kalite kültürü ve faaliyetlerdeki kalite sorumlulukları
6 TKY Uygulama Adımları, Kalite(sizlik) Maliyeti
7 Takım Çalışması
8 Proses Yönetimi
9 Örnek Çalışmalar
10 Batı Yönetim Tarzlarıyla Karşılaştırmalar
12 TKY uygulanmasındaki Sorunlar
12 TKY uygulanmasındaki Sorunlar
13 Uygulama Ders Gösterim Benzetim
13 Uygulama Ders Gösterim Benzetim
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
TKY nın felsefe şemasını öğrenmek
TKY nin anlamını ve hedeflerini kavramak
Toplam Kalitenin temellerini kavramak
Kalite olgusunu kavramak
Müşteri odaklı üretimin kalite yönetimindeki yerini kavramak Ders Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
TKY nın felsefe şemasını öğrenmek - - - - - - - - - - - - - - -
TKY nin anlamını ve hedeflerini kavramak - - - - - - - - - - - - - - -
Toplam Kalitenin temellerini kavramak - - - - - - - - - - - - - - -
Kalite olgusunu kavramak - - - - - - - - - - - - - - -
Müşteri odaklı üretimin kalite yönetimindeki yerini kavramak - - - - - - - - - - - - - - -