Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Türk Müziği I | UBY201 | 3 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | FİNANS VE BANKACILIK |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Türk müzik tarihi, teorisi ve uygulaması. |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Tuncay DAĞLI |
Ders Veren | Öğr. Gör. Tuncay DAĞLI |
Amaç |
Müzik kültürünü benimseterek gelecek kuşaklara aktarılmasını sağlamak ve bu konuda yetenekli öğrencilerin aktif olarak faaliyet yapmasını sağlamak. |
Ders İçeriği |
Klasik Türk müziği ve folklorik Türk müziği. |
Ders Kaynakları |
ÇORUHLU Yaşar, Türk Mitolojisinin Anahatları, İstanbul 2002.
ÖZKAN İsmail Hakkı, Türk Mûsıkîsi Nazariyatı ve Usulleri, İstanbul 2010. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 39 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 1,53 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
2 | Orta Asya Türklerinde müzik. Şamanizm ve Şaman davulu. | Tartışmalı Ders |
2 | Ozanlık ve Âşıklık geleneği. | Tartışmalı Ders |
3 | Türk Müziği Sazları. | Tartışmalı Ders |
4 | PHYTAGORAS'IN MÜZİK KURAMI. | Tartışmalı Ders |
5 | TÜRK MÜZİĞİ KURAMCILARI: EL KİNDÎ-FARABİ-İBN SİNA-SAFİÜDDİN-MERAGİ. | Tartışmalı Ders |
6 | DAR'ÜŞŞİFÂ (TÜRK TEDAVİ MÜZİĞİ) | Tartışmalı Ders |
7 | TÜRK MÜZİĞİ BESTEKÂRLARI. | Tartışmalı Ders |
8 | TÜRK ASKERİ MÜZİĞİ. | Tartışmalı Ders |
9 | HAFIZLAR DÖNEMİ ve TAŞ PLÂK. | Tartışmalı Ders |
10 | TAŞ PLÂK DÖNEMİ SOLİSTLERİ. | Tartışmalı Ders |
11 | CUMHURİYET DÖNEMİ MÜZİK ANLAYIŞI. | Tartışmalı Ders |
12 | SON DÖNEM TÜRK MÜZİĞİ. | Tartışmalı Ders |
13 | TÜRK ROCK-TÜRK POP-TÜRK HAFİF MÜZİĞİ. | Tartışmalı Ders |
14 | ARABESK. | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kültürel değerlerin korunması ve geleneksel müziğin yaşatılması ve gelecek kuşaklara aktarılması konusunda duyarlı hale gelir. Yetenekleri geliştirerek üretken olurlar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Öğrenciler Türk müziğinin Tarihi ve bestekarları tanır. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Öğrenciler Türk müziğinde kullanılan çalgıları öğrenir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kültürel değerlerin korunması ve geleneksel müziğin yaşatılması ve gelecek kuşaklara aktarılması konusunda duyarlı hale gelir. Yetenekleri geliştirerek üretken olurlar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Öğrenciler Türk müziğinin Tarihi ve bestekarları tanır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Öğrenciler Türk müziğinde kullanılan çalgıları öğrenir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |