EN
  • Anasayfa
  • UBY202 Türk Halk Dansları I (2024 - 2025 / 3. Yarıyıl)
  • EN
UBY202 - Türk Halk Dansları I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Türk Halk Dansları I UBY202 3 2 + 0 2,0 Pdf
Birim Bölüm
FİNANS VE BANKACILIK
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi
EBS Koordinatörü Arş. Gör. Burcu ÇINAR
Ders Veren
Amaç

Ders İçeriği

Ders Kaynakları ÖZTÜRKMEN, Arzu Türkiye’de Folklor ve Milliyetçilik. İstanbul: İletişim Yayınları. (1998)
Türk Mitolojisi ( Kaynakları ve Açıklamaları ile destanlar ) I. Cilt, Bahaeddin ÖGEL, TTK, ANKARA, 1998
TÜRK KİMLİĞİ (Kültür Tarihinin Kaynakları) Bozkurt GÜVENÇ,Kültür Bakanlığı, ANKARA 1994
TÜRK KÜLTÜR TARİHİNE GİRİŞ, 9Cilt, Bahaeddin ÖGEL, Kültür Bakanlığı, ANKARA, 2000
ARTUN, ERMAN (2019); TÜRK HALK BİLİMİ, KARAHAN KİTABEVİ, ANKARA
T.C. MEB BAKANLIĞI (2011); TÜRK HALK SANATI
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Türk halk bilimine ve geleneksel el sanatlarına giriş
2 Halk biliminin manası, sanat ve zanaat
3 Türk halk biliminin kaynakları, Beylikler Dönemi el sanatları Ders Sözlü
4 Türk halk biliminin görsel kaynakları, beylikler dönemi el sanatları Ders Sözlü
5 Anadolu halk bilimini besleyen İslamiyet öncesi inanç sistemleri, Osmanlı döneminde geleneksel el sanatları Ders Sözlü
6 Türkler ve Semavi Dinler, Anadolu Türk sanatında süsleme ve el sanatları Ders Sözlü
7 ARA SINAV Sözlü
8 Halk Kültüründe Geçiş Dönemleri, Anadolu Türk sanatında süsleme ve el sanatları Ders Sözlü
9 Halk Kültüründe Geçiş Dönemleri-Doğum, Minyatür Sanatı Ders Sözlü
10 Halk Kültüründe Geçiş Dönemleri-Evlilik Öncesi-Düğün-Evlilik Sonrası Gelenekleri, Hat Sanatı Ders Sözlü
11 Halk Kültüründe Geçiş Dönemleri-Ölüm-Ölüm Adetleri, İnanışları Gelenekleri, Tezhip Sanatı Ders Sözlü
12 Giyim-Kuşam Kültürü, Ebru ve Çini Sanatı Ders Sözlü
13 Bayramlar, Törenler, Kutlamalar ve Çini Sanatı Ders Sözlü
14 Mutfak Kültürü, Metal İşlemeler ve Ebru Sanatı Ders Sözlü
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Halk efsaneleri ve diğer ilkel inanç sistemleri ile bağlantısını ifade eder, geleneksel el sanatları hakkında bilgi sahibi olur. Tartışmalı Ders Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Türklerin Anadolu´dan önce içinde bulundukları tarih ve kültür ortamını yorumlar, el sanatlarının tarihini öğrenir. Tartışmalı Ders Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Anadolu´da çok tanrılı inançları tanır, geleneksel el sanatlarının çeşitlerini öğrenir. Tartışmalı Ders Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Türk halk bilimini oluşturan somut ve soyut kültürel ögeleri öğrenerek bunların ilişkisel ve bütüncül olarak değerlendirmesini yapar, el sanatlarının tekniklerini öğrenir. Tartışmalı Ders Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Türk halk bilimindeki adetleri, gelenekleri, ritüelleri, inanç sistemlerini, doğum, evlilik, ölüm, giyim-kuşam gibi kültürel özellikleri tanır, somut ve soyut kültürel ögeleri öğrenerek bunların ilişkisel ve bütüncül olarak değerlendirmesini yapar, el sanatlarında tarihi süreçteki değişiklikleri ve üslup özelliklerini tanır. Tartışmalı Ders Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Halk efsaneleri ve diğer ilkel inanç sistemleri ile bağlantısını ifade eder, geleneksel el sanatları hakkında bilgi sahibi olur. - - - - - - - - - - - - - - -
Türklerin Anadolu´dan önce içinde bulundukları tarih ve kültür ortamını yorumlar, el sanatlarının tarihini öğrenir. - - - - - - - - - - - - - - -
Anadolu´da çok tanrılı inançları tanır, geleneksel el sanatlarının çeşitlerini öğrenir. - - - - - - - - - - - - - - -
Türk halk bilimini oluşturan somut ve soyut kültürel ögeleri öğrenerek bunların ilişkisel ve bütüncül olarak değerlendirmesini yapar, el sanatlarının tekniklerini öğrenir. - - - - - - - - - - - - - - -
Türk halk bilimindeki adetleri, gelenekleri, ritüelleri, inanç sistemlerini, doğum, evlilik, ölüm, giyim-kuşam gibi kültürel özellikleri tanır, somut ve soyut kültürel ögeleri öğrenerek bunların ilişkisel ve bütüncül olarak değerlendirmesini yapar, el sanatlarında tarihi süreçteki değişiklikleri ve üslup özelliklerini tanır. - - - - - - - - - - - - - - -