Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Türk Halk Dansları II | UBY302 | 5 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | FİNANS VE BANKACILIK |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | |
EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Burcu ÇINAR |
Ders Veren | |
Amaç | |
Ders İçeriği | |
Ders Kaynakları |
ARTUN, ERMAN (2019); TÜRK HALK BİLİMİ, KARAHAN KİTABEVİ, ANKARA
T.C. MEB BAKANLIĞI (2011); TÜRK HALK SANATI |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Türk halk bilimine ve geleneksel el sanatlarına giriş | |
2 | Halk biliminin manası, sanat ve zanaat | |
3 | Türk halk biliminin kaynakları, Beylikler Dönemi el sanatları | Ders Sözlü |
4 | Türk halk biliminin görsel kaynakları, beylikler dönemi el sanatları | Ders Sözlü |
5 | Anadolu halk bilimini besleyen İslamiyet öncesi inanç sistemleri, Osmanlı döneminde geleneksel el sanatları | Ders Sözlü |
6 | Türkler ve Semavi Dinler, Anadolu Türk sanatında süsleme ve el sanatları | Ders Sözlü |
7 | ARA SINAV | Sözlü |
8 | Halk Kültüründe Geçiş Dönemleri, Anadolu Türk sanatında süsleme ve el sanatları | Ders Sözlü |
9 | Halk Kültüründe Geçiş Dönemleri-Doğum, Minyatür Sanatı | Ders Sözlü |
10 | Halk Kültüründe Geçiş Dönemleri-Evlilik Öncesi-Düğün-Evlilik Sonrası Gelenekleri, Hat Sanatı | Ders Sözlü |
11 | Halk Kültüründe Geçiş Dönemleri-Ölüm-Ölüm Adetleri, İnanışları Gelenekleri, Tezhip Sanatı | Ders Sözlü |
12 | Giyim-Kuşam Kültürü, Ebru ve Çini Sanatı | Ders Sözlü |
13 | Bayramlar, Törenler, Kutlamalar ve Çini Sanatı | Ders Sözlü |
14 | Mutfak Kültürü, Metal İşlemeler ve Ebru Sanatı | Ders Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Halk efsaneleri ve diğer ilkel inanç sistemleri ile bağlantısını ifade eder, geleneksel el sanatları hakkında bilgi sahibi olur. | Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
Türklerin Anadolu´dan önce içinde bulundukları tarih ve kültür ortamını yorumlar, el sanatlarının tarihini öğrenir. | Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
Anadolu´da çok tanrılı inançları tanır, geleneksel el sanatlarının çeşitlerini öğrenir. | Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
Türk halk bilimini oluşturan somut ve soyut kültürel ögeleri öğrenerek bunların ilişkisel ve bütüncül olarak değerlendirmesini yapar, el sanatlarının tekniklerini öğrenir. | Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | |
Türk halk bilimindeki adetleri, gelenekleri, ritüelleri, inanç sistemlerini, doğum, evlilik, ölüm, giyim-kuşam gibi kültürel özellikleri tanır, somut ve soyut kültürel ögeleri öğrenerek bunların ilişkisel ve bütüncül olarak değerlendirmesini yapar, el sanatlarında tarihi süreçteki değişiklikleri ve üslup özelliklerini tanır. | Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Halk efsaneleri ve diğer ilkel inanç sistemleri ile bağlantısını ifade eder, geleneksel el sanatları hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Türklerin Anadolu´dan önce içinde bulundukları tarih ve kültür ortamını yorumlar, el sanatlarının tarihini öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Anadolu´da çok tanrılı inançları tanır, geleneksel el sanatlarının çeşitlerini öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Türk halk bilimini oluşturan somut ve soyut kültürel ögeleri öğrenerek bunların ilişkisel ve bütüncül olarak değerlendirmesini yapar, el sanatlarının tekniklerini öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Türk halk bilimindeki adetleri, gelenekleri, ritüelleri, inanç sistemlerini, doğum, evlilik, ölüm, giyim-kuşam gibi kültürel özellikleri tanır, somut ve soyut kültürel ögeleri öğrenerek bunların ilişkisel ve bütüncül olarak değerlendirmesini yapar, el sanatlarında tarihi süreçteki değişiklikleri ve üslup özelliklerini tanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |