Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Türk Vergi Sistemi | BAF431 | 7 | 3 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | FİNANS VE BANKACILIK |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | türkçe |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Aysel GÜNEY |
Ders Veren | |
Amaç |
Türk vergi sitemini ve uygulamalarını anlatmak |
Ders İçeriği |
Türk vergi sisteminin ayrıntılı olarak aktarılması |
Ders Kaynakları |
Türk vergi sistemi ile ilgili yazılı ve basılmış kaynaklar
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 29 | 14 | 406 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 30 | 10 | 300 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 25 | 7 | 175 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 20 | 14 | 280 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 45 | 14 | 630 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 15 | 7 | 105 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 19 | 7 | 133 |
Final | Final | 60 | 1 | 60 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 30 | 14 | 420 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 45 | 1 | 45 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 2554 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 100,16 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | TÜRK VERGİ SİSTEMİNİN TARİHÇESİ, GELİR ÖZELLİKLERİ | |
2 | GELİR VERGİSİ KONUSU, GELİR KAVRAMI MÜKELLEFİYET | |
3 | TİCARÎ KAZANÇLAR BİLANÇO ESASI | |
4 | ZÎRAYÎ KAZANÇLAR | |
5 | ÜCRETLER SERBEST MESLEK KAZANÇLARI | |
6 | GAYRÎ MENKUL SERMAYE İRADI, DİĞER KAZANÇ VE İRATLAR | |
7 | GELİR VERGÎSÎSNÎN TARHI | |
8 | GELİR VERGİSİ UYGULAMALARI | Grup Çalışması |
9 | KURUMLAR VERGİSİ | |
10 | HARCAMALAR ÜZERİNDEN ALINAN VERGİLER, KATMA DEĞER VERGİSİ | |
11 | HARCAMALAR ÜZERİNDEN ALINAN VERGİLER, İSTİSNALAR | |
12 | DİĞER HARCAMA VERGİLERİ, GÜMRÜK VERGİSİ,HARÇLAR, DAMGA VERGİSİ | |
13 | SERVET ÜZERİNDEN ALINAN VERGİLER, MATORLU TAŞIT VERGİSİ | |
14 | VERASET ÜZERİNDEN ALINAN VERGİLER VE BEYANNAME UYGULAMALARI |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
vergi uygulamaları hakkında bilgi sahibi olmak | Yazılı Sınav | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Türk vergi sistemini öğrenmek | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
vergi çeşitlerini öğrenmek | Yazılı Sınav | Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
vergi uygulamaları hakkında bilgi sahibi olmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Türk vergi sistemini öğrenmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
vergi çeşitlerini öğrenmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |