Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Para ve Banka | BAF433 | 7 | 3 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | FİNANS VE BANKACILIK |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Faruk AKIN |
Ders Veren | Prof. Dr. Faruk AKIN |
Amaç |
Öğrencilere para ve para politikaları ile ilgili temel kavramsal yapıyı aktarmak, güncel para teorisi, bankacılık, merkez bankacılığı ve para politikası ile ilgili analitik yöntemleri göstermektir. |
Ders İçeriği |
Para Teorisi: Para tanımları, paranın fonksiyonları, para talebi, para arzı, faiz oranları; Bankacılık teorisi: Bankacılık sektörü, bankacılık işlemleri; Banka türleri: Merkez bankası,ticari bankalar, yatırım ve kalkınma bankaları; Para politikası: Farklı para politikası araçları, para politikası uygulaması ve parasal aktarım mekanizması. |
Ders Kaynakları |
Para ve Banka Finansal Piyasalar - Prof.Dr.İlker Parasız
Para banka ve Finansal Sistem, Ekrem Erdem ŞIKLAR, İlyas (2007), Para Teorisi ve Politikası. Eskişehir:Anadolu Üniversitesi Web-Ofset. Muharrem afşar- Aslı afşar(2010), Finansal Ekonomi. Detay yayıncılık, Ankara, |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 3,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Para ve Ekonomi: Temel Kavramlar (Paranın İşlevleri, Paranın Yansızlığı, İçselliği, Küreselleşme ve para politikaları) | Ders |
2 | Para Arzı ve TC Merkez Bankası Bilançosu | Ders |
3 | Para Talebi Teorisi ve Portföy Teorileri | Ders |
4 | Para ve Faiz Oranları İlişkisi | Ders |
5 | Para, Döviz Kuru ve Ödemeler Dengesi İlişkisi | Ders |
6 | Para ve Enflasyon: Enflasyon Teorisi ve Enflasyonun Maliyetleri | Ders |
7 | Para Politikasının Araçları, Amaçları ve Hedefleri, Para Politikası Yönetimi | Ders |
8 | Ara Sınavı - Para Politikası Aktarım Mekanizmaları | Ders |
9 | Merkez Bankasının Bağımsızlığı | Ders |
9 | Merkez Bankasının Bağımsızlığı | Ders |
11 | Bankacılık Teorisi | Ders |
12 | Bankacılıkta Risk Yönetimi | Ders |
13 | Bankacılık Sektörünün Yapısı ve Sorunları | Ders |
14 | Bankacılık Sektörünün Uluslararası Entegrasyonu | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Banka Yönetiminin Temel İlkelerini açıklayabilecektir. | |||
Riskten korunma yöntemlerini açıklayabilecektir. | |||
Finansal piyasaları ve finansal aracıları açıklayabilecektir. | |||
Para politikalarının uygulanabilirliği ve başarısı değerlendirilir. | |||
Para teorileri hakkında bilgiler edinen öğrenciler, ulusal ve uluslar arası genel ekonomik gelişmeleri izleyebilir, göstergeleri değerlendirebilir, sonuç çıkarabilir ve geleceği tahmin edebilirler. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Banka Yönetiminin Temel İlkelerini açıklayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Riskten korunma yöntemlerini açıklayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Finansal piyasaları ve finansal aracıları açıklayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Para politikalarının uygulanabilirliği ve başarısı değerlendirilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Para teorileri hakkında bilgiler edinen öğrenciler, ulusal ve uluslar arası genel ekonomik gelişmeleri izleyebilir, göstergeleri değerlendirebilir, sonuç çıkarabilir ve geleceği tahmin edebilirler. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |