EN
  • Anasayfa
  • BAF433 Para ve Banka (2023-2024 / 7. Yarıyıl)
  • EN
BAF433 - Para ve Banka
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Para ve Banka BAF433 7 3 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
FİNANS VE BANKACILIK
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Faruk AKIN
Ders Veren Prof. Dr. Faruk AKIN
Amaç

Öğrencilere para ve para politikaları ile ilgili temel kavramsal yapıyı aktarmak, güncel para teorisi, bankacılık, merkez bankacılığı ve para politikası ile ilgili analitik yöntemleri göstermektir.

Ders İçeriği

Para Teorisi: Para tanımları, paranın fonksiyonları, para talebi, para arzı, faiz oranları; Bankacılık teorisi: Bankacılık sektörü, bankacılık işlemleri; Banka türleri: Merkez bankası,ticari bankalar, yatırım ve kalkınma bankaları; Para politikası: Farklı para politikası araçları, para politikası uygulaması ve parasal aktarım mekanizması.

Ders Kaynakları Para ve Banka Finansal Piyasalar - Prof.Dr.İlker Parasız
Para banka ve Finansal Sistem, Ekrem Erdem
ŞIKLAR, İlyas (2007), Para Teorisi ve Politikası. Eskişehir:Anadolu Üniversitesi Web-Ofset. Muharrem afşar- Aslı afşar(2010), Finansal Ekonomi. Detay yayıncılık, Ankara,
Açıldığı Öğretim Yılı 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 4 14 56
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 1 14 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 15 15
Final Final 1 20 20
Toplam İş Yükü (Saat) 147
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,76
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Para ve Finansal Sistem Ders
2 Finansal Piyasalar Ders
3 Finansal Kurumlar Ders
4 Finansal Araçlar Ders
5 Paranın finansal sistemdeki yeri Ders
6 Finansal Kurumlar ve Piyasalar Ders
6 Finansal Kurumlar ve Piyasalar Ders
8 Ara Sınav - Para Politikası Aktarım Mekanizmaları Ders
9 Bankacılık Sektörü ve Banka Yönetimi Ders
9 Merkez Bankasının Bağımsızlığı Ders
11 Bankacılıkta Risk Yönetimi Ders
12 Para Arzı Ders
13 Parasal Aktarım Mekanizması Ders
9 Merkez Bankasının Bağımsızlığı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Finansal piyasaları ve finansal aracıları açıklayabilecektir Yazılı Sınav Ders Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Bankacılık sistemindeki Denetleyici ve düzenleyici kuruluşları değerlendirebilecektir. Yazılı Sınav Ders Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Banka yönetiminin temel ilkelerini açıklayabilecektir. Yazılı Sınav Ders Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Finansal piyasaları ve finansal aracıları açıklayabilecektir 5 4 4 5 5 4 4 5 5 5 5 5 4 5 5
Bankacılık sistemindeki Denetleyici ve düzenleyici kuruluşları değerlendirebilecektir. 5 4 4 5 5 4 4 4 5 5 5 5 4 5 5
Banka yönetiminin temel ilkelerini açıklayabilecektir. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5