| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Para ve Banka | BAF433 | 7 | 3 + 0 | 3,0 |
| Birim Bölüm | FİNANS VE BANKACILIK |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Faruk AKIN (Yıl: 2022 - 2023) Prof. Dr. Faruk AKIN (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | Prof. Dr. Faruk AKIN |
| Amaç |
Öğrencilere para ve para politikaları ile ilgili temel kavramsal yapıyı aktarmak, güncel para teorisi, bankacılık, merkez bankacılığı ve para politikası ile ilgili analitik yöntemleri göstermektir. |
| Ders İçeriği |
Para Teorisi: Para tanımları, paranın fonksiyonları, para talebi, para arzı, faiz oranları; Bankacılık teorisi: Bankacılık sektörü, bankacılık işlemleri; Banka türleri: Merkez bankası,ticari bankalar, yatırım ve kalkınma bankaları; Para politikası: Farklı para politikası araçları, para politikası uygulaması ve parasal aktarım mekanizması. |
| Ders Kaynakları |
Para ve Banka Finansal Piyasalar - Prof.Dr.İlker Parasız
Para banka ve Finansal Sistem, Ekrem Erdem ŞIKLAR, İlyas (2007), Para Teorisi ve Politikası. Eskişehir:Anadolu Üniversitesi Web-Ofset. Muharrem afşar- Aslı afşar(2010), Finansal Ekonomi. Detay yayıncılık, Ankara, |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Kısa Sınav 1 | 10 |
| Toplam | 40 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %60 |
| Toplam | %60 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 14 | 14 |
| Final | Final | 1 | 14 | 14 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 6 | 6 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 76 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,98 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Para ve Paranın Fonksiyonları | Ders |
| 2 | Finansal Sistem ve Ekonomi | Ders |
| 3 | Finansal Kurumlar | Ders |
| 4 | Finansal Piyasalar | Ders |
| 5 | Finansal Krizler | Ders |
| 6 | Finansal Kurumlar ve Piyasalar | Ders |
| 8 | Bankacılık Sektörü Bilançosu | Ders |
| 8 | Bankacılık Sektörü Bilançosu | Ders |
| 9 | Bankacılık Sektörü ve Banka Yönetimi | Ders |
| 10 | Para Arzının Belirlenmesi ve Para Piyasasında Denge | Ders |
| 11 | Para Politikası ve Parasal Aktarım Mekanizması | Ders |
| 12 | Merkez Bankası Bağımsızlığı | Ders |
| 13 | Para Politikası Rejimleri | Ders |
| 14 | Para Politikasının Amaçları ve Araçları | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Para politikasının amaçlarını ve araçlarını öğrenir | Sözlü Sınav | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Parasal aktarım mekanizması kanallarını öğrenir | Sözlü Sınav | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Bankacılık sektörü bilançosunu öğrenir | Sözlü Sınav | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Finansal sistemde eksik bilgi sorununu öğrenir | Sözlü Sınav | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
| Paranın fonksiyonlarını öğrenir | Sözlü Sınav | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Para politikasının amaçlarını ve araçlarını öğrenir | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | ;
| Parasal aktarım mekanizması kanallarını öğrenir | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | ;
| Bankacılık sektörü bilançosunu öğrenir | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | ;
| Finansal sistemde eksik bilgi sorununu öğrenir | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | ;
| Paranın fonksiyonlarını öğrenir | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | ;
| Ortalama Değer | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |