Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Akademik Yazın Teknikleri | BAF435 | 7 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | FİNANS VE BANKACILIK |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Melik KAMIŞLI |
Ders Veren | Doç. Dr. Melik KAMIŞLI |
Amaç |
Özellikle akademik yazma becerilerinin yanı sıra eleştirel okuma ve düşünce becerilerinin de geliştirmesi amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Akademik yazımın önemi ve özellikleri, akademik yazım tekniklerinin açıklanması; bilimsel makalelerin incelenmesi ve bilimsel makale yazımı. |
Ders Kaynakları |
Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır, Robert A. Day (Çeviri: Gülay Aşkar Altay)
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 73 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,86 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Akademik yazıma giriş | |
2 | Akademik yazı incelemeleri | |
2 | Akademik yazı incelemeleri | |
4 | İntihal, ithenticate kullanımı | |
5 | APA sistemine göre Referans verme | Ders |
5 | APA sistemine göre Referans verme | Ders |
7 | Tez yapısı, özet ve giriş bölümü | Ders |
7 | Tez yapısı, özet ve giriş bölümü | Ders |
9 | Literatür taraması | |
9 | Literatür taraması | |
11 | Metodoloji, bulgu ve sonuç bölümleri | |
12 | Bulguların raporlanması | Ders |
13 | İçerik, tablo ve şekil listelerinin hazırlanması | Ders |
14 | Mendeley kullanımı |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Mendeley programını kullanabilmek | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Akademik yazımda APA stilini uygulayabilmek | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Akademik yazım içeriğini anlamak | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Literatür tarama üzerine veritabanı kaynaklarını kullanabilmek | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Mendeley programını kullanabilmek | 2 | - | - | - | 2 | 2 | - | - | 3 | 3 | - | - | - | - | 5 |
Akademik yazımda APA stilini uygulayabilmek | 2 | 2 | 2 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Akademik yazım içeriğini anlamak | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Literatür tarama üzerine veritabanı kaynaklarını kullanabilmek | 2 | 2 | 2 | 3 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |