Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sermaye Piyasası Araçları | BAF310 | 6 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | FİNANS VE BANKACILIK |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Feride HAYIRSEVER BAŞTÜRK Arş. Gör. Burcu ÇINAR |
Ders Veren | |
Amaç |
Sermaye piyasalarında işlem gören araçlara ilişkin bilgilerin sunulması, araçların halka arz sürecinin incelenmesi, fiyatlamaya ilişkin örneklerin çözülmesi ve sermaye piyasası araçlarına yatırım kararlarına ilişkin bilgilerin verilmesidir. |
Ders İçeriği |
Sermaye piyasalarının özellikleri ve önemi, sermaye piyasalarında yer alan kurumlar, sermaye piyasası kurulunun görev ve yetkileri, başta hisse senedi ve tahviller olmak üzere sermaye piyasalarında işlem gören araç türleri ve hisse senedi ve tahvillerin fiyatlamasıdır. |
Ders Kaynakları |
Choudhry Moorad, Joannas Didier, Pereira Richard ve Pienaar Rod, Sermaye Piyasası Araçları, 2001, FT Press.
İnam Mehmet, Sermaye Piyasası, 2007, Seçkin Yayınları. Münyas Turgay, Sermaye Piyasası Araçları, 2017, Okan Üniversitesi Yayınları. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 16 | 1 | 16 |
Final | Final | 30 | 1 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Finansal Piyasa Kavramı ve Türleri | Ders |
2 | Para ve Sermaye Piyasaları | Ders |
3 | Sermaye Piyasası Kurumları | Ders |
3 | Sermaye Piyasası Kurumları | Ders |
5 | Sermaye Piyasası Kurulu | Ders |
6 | Hisse Senedi ve Türleri | Ders |
7 | Hisse Senedi Değerlemesi | Ders |
8 | Tahvil ve Türleri | Ders |
9 | Tahvil Değerlemesi | Ders |
10 | Diğer Menkul Kıymetler | Ders |
11 | Türev Ürünler | Ders |
12 | Yatırım Fonları ve Emeklilik Fonları | Ders |
13 | Bağımsız Denetim ve Derecelendirme Kuruluşları | Ders |
14 | Yabancı Sermaye Piyasası Araçları | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sermaye piyasası kurulunun önemini tartışabilir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Sermaye piyasalarının işleyişi ve araçları hakkında yeterli bilgiye sahip olur. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Hisse senedi ve tahvillerin fiyatını hesaplayabilir. | Yazılı Sınav | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Yabancı sermaye piyasası araçları ile ilgili bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sermaye piyasası kurulunun önemini tartışabilir. | 5 | 5 | - | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | - | 5 | - | 5 | - | - |
Sermaye piyasalarının işleyişi ve araçları hakkında yeterli bilgiye sahip olur. | 5 | - | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - |
Hisse senedi ve tahvillerin fiyatını hesaplayabilir. | 5 | 5 | 5 | - | - | - | 5 | - | - | 5 | - | 5 | - | - | - |
Yabancı sermaye piyasası araçları ile ilgili bilgi sahibi olur. | - | 5 | 5 | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | 5 | 5 |