Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Küresel Ekonomi | BAF437 | 7 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | FİNANS VE BANKACILIK |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Face to face |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Faruk AKIN |
Ders Veren | Prof. Dr. Faruk AKIN |
Amaç |
Küresel ekonomide ortaya çıkan makroekonomik dengesizliklerin önemli ekonomiler ve küresel ekonomi üzerindeki etki ve sonuçlarını ortaya koymayı amaçlamaktadır. |
Ders İçeriği |
Dünya Ekonomisi ve Küreselleşme, Küresel Ekonominin Temel Sorunları, Uluslararası Ticaret, Uluslararası Sermaye Hareketleri, Uluslararası Ekonomik Örgütler, Küresel Dengesizlikler ve Güç Dengeleri, Covid 19 Pandemisi ve Küresel Ekonomiye Etkileri, Küresel Ekonomi İçinde ABD Ekonomisi, AB Ekonomileri, Latin Amerika Ekonomileri, Doğu Asya Ekonomileri ve Türkiye Ekonomisi |
Ders Kaynakları |
Küresel Ekonomi Düzeni, Kurumlar ve Kurallar, Remzi Kitabevi, Ahmet Söylemezoğlu
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev (Sunum) | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 12 | 12 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 3 | 10 | 30 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 144 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,65 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dünya Ekonomisi ve Küreselleşme | Sözlü |
2 | Küresel Ekonominin Temel Sorunları: Nüfus ve Kaynaklar | Sözlü |
3 | Uluslararası Ticaret | Sözlü |
4 | Uluslararası Sermaye Hareketleri | Sözlü |
5 | Uluslararası Ekonomik Örgütler | Sözlü |
6 | Küresel Dengesizlikler ve Güç Dengeleri | Sözlü |
7 | Sürdürülebilir Kalkınma, Çevre Sorunları ve İklim Değişikliği | Sözlü |
8 | Covid 19 Pandemisi ve Küresel Ekonomiye Etkileri | Sözlü |
9 | Küresel Ekonomi İçinde ABD Ekonomisi | Sözlü |
10 | Küresel Ekonomi İçinde AB Ekonomileri | Sözlü |
11 | Küresel Ekonomi İçinde Latin Amerika Ekonomileri | Sözlü |
12 | Küresel Ekonomi İçinde Doğu Asya Ekonomileri | Sözlü |
13 | Küresel Ekonomi İçinde Türkiye Ekonomisi | Sözlü |
14 | Genel Değerlendirme | Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Küresel ekonomik düzeni, kurumlar ve kurallarını bilir | Yazılı Sınav | Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Küresel ekonominin temel sorunlarını açıklar | Yazılı Sınav | Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Küresel ekonomi içerisinde Türkiye ekonomisinin yerini değerlendirebilir | Ödev / Proje | Beyin Fırtınası Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Küresel ekonomik düzeni, kurumlar ve kurallarını bilir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Küresel ekonominin temel sorunlarını açıklar | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Küresel ekonomi içerisinde Türkiye ekonomisinin yerini değerlendirebilir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |