Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Öğretim İlke ve Yöntemleri (Pedagojik Formasyon) | PFE301 | 5 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | FİNANS VE BANKACILIK |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | çevrimiçi |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Emre Burak GÜNGÖR |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin genel amacı, öğrencilerin program geliştirme, öğretim ilke ve yöntemleri hakkında bilgi sahibi olması, edindiği bilgiyi meslek hayatlarına uygulamaya dönük beceriler kazanmasıdır. |
Ders İçeriği |
Temel Kavramlar Öğretimin İlkeleri Öğrenme ve öğretme kuramları Öğretim modelleri/yaklaşımları Öğretim stratejileri Düşünme Becerileri Öğretim Yöntemleri Öğretim Teknikleri Tartışma Teknikleri Kavram Öğretim Teknikleri Bireysel Öğretim teknikleri Sınıf dışı öğretim teknikleri Grupla Öğretim Teknikleri Ders Planı Hazırlama |
Ders Kaynakları |
Leyla Küçükahmet, Öğretim İlke ve Yöntemleri, Ankara 1994.
Mehmet Arslan, Öğretim İlke ve Yöntemleri, Ankara 2007 Leyla Küçükahmet, Öğretim İlke ve Yöntemleri, Ankara 1994. Mehmet Arslan, Öğretim İlke ve Yöntemleri, Ankara 2007 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 4,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Eğitimle ilgili temel kavramlar 1 | |
2 | Eğitimle ilgili temel kavramlar 2 | |
3 | Eğitim Programının Geliştirilmesi | |
4 | Eğitim ve Öğretimin Planlanması | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Eğitim ve Öğretimin Planlanması | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Öğretim ilkeleri | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Öğretim Stratejileri | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Ara Sınav - Tekrar | Ders Tartışmalı Ders |
9 | Öğrenme ve öğretme yaklaşımları | Ders Tartışmalı Ders |
9 | Öğrenme ve öğretme yaklaşımları | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Planlanan ve uygulanan öğretimi öğretim ilkelerine göre değerlendirebilme. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Öğretim ilkeleri ilgili kavramları açıklayabilme. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Etkili öğretimi sağlayıcı orijinal etkinlikler düzenleyebilme. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Öğretim ile ilgili ilkeleri yorumlayabilme. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Öğretim ilke ve yöntemleri ile ilgili kavramların bilgisine sahip olur | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Planlanan ve uygulanan öğretimi öğretim ilkelerine göre değerlendirebilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Öğretim ilkeleri ilgili kavramları açıklayabilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Etkili öğretimi sağlayıcı orijinal etkinlikler düzenleyebilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Öğretim ile ilgili ilkeleri yorumlayabilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Öğretim ilke ve yöntemleri ile ilgili kavramların bilgisine sahip olur | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |