EN
PFE301 - Öğretim İlke ve Yöntemleri (Pedagojik Formasyon)
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Öğretim İlke ve Yöntemleri (Pedagojik Formasyon) PFE301 5 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
FİNANS VE BANKACILIK
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi çevrimiçi
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Emre Burak GÜNGÖR
Ders Veren
Amaç

Bu dersin genel amacı, öğrencilerin program geliştirme, öğretim ilke ve yöntemleri hakkında bilgi sahibi olması, edindiği bilgiyi meslek hayatlarına uygulamaya dönük beceriler kazanmasıdır.

Ders İçeriği

Temel Kavramlar Öğretimin İlkeleri Öğrenme ve öğretme kuramları Öğretim modelleri/yaklaşımları Öğretim stratejileri Düşünme Becerileri Öğretim Yöntemleri Öğretim Teknikleri Tartışma Teknikleri Kavram Öğretim Teknikleri Bireysel Öğretim teknikleri Sınıf dışı öğretim teknikleri Grupla Öğretim Teknikleri Ders Planı Hazırlama

Ders Kaynakları Leyla Küçükahmet, Öğretim İlke ve Yöntemleri, Ankara 1994.
Mehmet Arslan, Öğretim İlke ve Yöntemleri, Ankara 2007
Leyla Küçükahmet, Öğretim İlke ve Yöntemleri, Ankara 1994.
Mehmet Arslan, Öğretim İlke ve Yöntemleri, Ankara 2007
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS 4,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Eğitimle ilgili temel kavramlar 1
2 Eğitimle ilgili temel kavramlar 2
3 Eğitim Programının Geliştirilmesi
4 Eğitim ve Öğretimin Planlanması Ders Tartışmalı Ders
4 Eğitim ve Öğretimin Planlanması Ders Tartışmalı Ders
6 Öğretim ilkeleri Ders Tartışmalı Ders
7 Öğretim Stratejileri Ders Tartışmalı Ders
8 Ara Sınav - Tekrar Ders Tartışmalı Ders
9 Öğrenme ve öğretme yaklaşımları Ders Tartışmalı Ders
9 Öğrenme ve öğretme yaklaşımları Ders Tartışmalı Ders
11 Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ders Tartışmalı Ders
11 Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ders Tartışmalı Ders
11 Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ders Tartışmalı Ders
11 Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ders Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Planlanan ve uygulanan öğretimi öğretim ilkelerine göre değerlendirebilme. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Öğretim ilkeleri ilgili kavramları açıklayabilme. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Etkili öğretimi sağlayıcı orijinal etkinlikler düzenleyebilme. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Öğretim ile ilgili ilkeleri yorumlayabilme. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Öğretim ilke ve yöntemleri ile ilgili kavramların bilgisine sahip olur Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Planlanan ve uygulanan öğretimi öğretim ilkelerine göre değerlendirebilme. - - - - - - - - - - - - - - -
Öğretim ilkeleri ilgili kavramları açıklayabilme. - - - - - - - - - - - - - - -
Etkili öğretimi sağlayıcı orijinal etkinlikler düzenleyebilme. - - - - - - - - - - - - - - -
Öğretim ile ilgili ilkeleri yorumlayabilme. - - - - - - - - - - - - - - -
Öğretim ilke ve yöntemleri ile ilgili kavramların bilgisine sahip olur - - - - - - - - - - - - - - -
Ortalama Değer - - - - - - - - - - - - - - -