Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Katılım Bankacılığı | BAF229 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | FİNANS VE BANKACILIK |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Faruk AKIN |
Ders Veren | Prof. Dr. Faruk AKIN |
Amaç |
İslami finans ve bankacılık sistemini tanımak ve Türkiye'de katılım bankacılığının yapısını analiz etmektir. |
Ders İçeriği |
İslami finans sistemi hakkında temel bilgiler, geleneksel bankacılık ve katılım bankacılığı arasındaki temel farklar ve Katılım bankacılığının Türkiye'deki gelişimi |
Ders Kaynakları |
Akın, F. (2022),Küresel Finans Krizi Dönemi ve Sonrası Dönemde Katılım ve Mevduat Bankalarının Performanslarının Analizi, Ekin Yayınevi.
Yaşayan ve Gelişen Katılım Bankacılığı (2019), TKBB Erişim: http://www.tkbb.org.tr/Documents/Yonetmelikler/Yasayan-ve-Gelisen-Katilim-Bankaciligi.pdf Tunç, H. (2010). Katılım bankacılığı: Felsefesi, Teorisi ve Türkiye Uygulaması. Nesil Yayınları. Özsoy, Ş. (2012). Katılım Bankacılığına Giriş. İstanbul: Winomy Yayınları. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 15 | 1 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,27 | |||
AKTS | 4,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İslam Ekonomisi | Sözlü |
2 | İslami Finans Endüstrisi | Sözlü |
3 | İslami Finansman Modelleri | Sözlü |
4 | Katılım Bankacılığının Temel Prensipleri | Sözlü |
5 | Katılım Bankacılığının Fon Kullandırma Yöntemleri | Sözlü |
6 | Katılım Bankacılığında Ülke Uygulamaları | Sözlü |
7 | Uluslararası Katılım Bankacılığı Örgütleri | Sözlü |
8 | Katılım Bankaları ve Küresel Finans Krizi | Sözlü |
9 | Katılım Bankaları ve Finansal İstikrar | Sözlü |
10 | Küresel Boyutuyla İslami Finans ve Katılım Bankacılığı | Sözlü |
11 | Türk Bankacılık Sistemi ve Katılım Bankacılığı | Sözlü |
12 | Katılım Bankacılığı Eko Sistemi | Sözlü |
12 | Katılım Bankacılığı Eko Sistemi | Sözlü |
13 | Katılım Bankalarının Fonksiyonları | Sözlü |
14 | Katılım Bankalarının Türk Bankacılık Sektörü İçindeki Yeri | Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Türkiye katılım bankacılığı sektörünün yapısını analiz edebilir. | Sözlü Sınav | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Katılım bankacılığında fon toplama ve fon kullandırma yöntemlerini ifade edebilir. | Sözlü Sınav | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
İslami finansın geleneksel finanstan farklı ve ortak yönlerini açıklayabilir. | Sözlü Sınav | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
İslami finans ve bankacılığın temel esaslarını ifade edebilir. | Sözlü Sınav | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Türkiye katılım bankacılığı sektörünün yapısını analiz edebilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
Katılım bankacılığında fon toplama ve fon kullandırma yöntemlerini ifade edebilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
İslami finansın geleneksel finanstan farklı ve ortak yönlerini açıklayabilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
İslami finans ve bankacılığın temel esaslarını ifade edebilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
Ortalama Değer | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |