Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Merkez Bankacılığı | BAF321 | 5 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | FİNANS VE BANKACILIK |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Soru - Cevap - Tartışma Yöntemi |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Faruk AKIN |
Ders Veren | Prof. Dr. Faruk AKIN |
Amaç |
Merkez bankacılığı kavramının doğuşu ve gelişimi, görev veyetkileri ile merkez bankalarının para politikası amaçları, araçları ve stratejileri konularında öğrencilerin yeterli bilgi ve deneyime sahip olmalarını sağlamaktır. Bu hususta ayrıca öğrencilere, Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası’nın uyguladığı para politikası uygulamalarının ülke ekonomisi üzerindeki etkisine yönelik analizde bulunma ve yorum yapabilme yetilerinin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Bu ders; merkez bankacılığının doğuşu ve gelişimi, görev ve yetkileri, merkez bankalarının para politikası amaçları, araçları, stratejileri, merkez bankası bilançosu ve Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası’nın para politikası uygulamalarına ilişkin konuları içermektedir. |
Ders Kaynakları |
Akgüç, Ö. (2020), Merkez Bankacılığı, Arayış Danışmanlık ve Yayıncılık
Özatay, F. (2011). Parasal İktisat: Kuram ve Politika, Efil Yayınevi |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 15 | 1 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,27 | |||
AKTS | 4,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Merkez Bankacılığının Doğuşu ve Gelişimi | Ders |
2 | Merkez Bankalarının Görevleri ve Yetkileri | Ders |
3 | Merkez Bankalarının Para Politikasındaki Amaçları | Tartışmalı Ders Sözlü |
4 | Merkez Bankalarının Para Politikası Araçları | Sınıf Dışı Çalışma |
5 | Merkez Bankalarının Para Politikası Stratejileri | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
6 | Merkez Bankalarının Para Politikası Uluslararası Ekonomik İlişkiler | Ders |
8 | Merkez Bankaları Kambiyo Piyasası İlişkileri | Ders |
8 | Merkez Bankaları Kambiyo Piyasası İlişkileri | Ders |
9 | Merkez Bankası Bilançosu | Ders |
10 | ABD Merkez Bankacılık Sistemi | Sözlü |
11 | Avrupa Merkez Bankaları Sistemi | Sözlü |
12 | Birleşik Krallık Merkez Bankası | Sözlü |
13 | Türkiye’de Merkez Bankacılığı | Sözlü |
14 | Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası’nın Para Politikası Uygulamaları | Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Para politikasındaki temel kavram ve teorilerin anlaşılması | |||
Banka bilânçosunun ve merkez bankası bilânçosunun değerlendirilebilmesi | |||
Para politikaları ve bankacılık sistemi işleyişi hakkında bilgili olabilme | |||
Uluslararası finansal piyasalardaki gelişmeleri, fiyat oluşumlarını ve sermaye hareketlerini takip edebilecek, yorumlayabilecek ve sonuç çıkarabilecek bilgiye sahip olma. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Para politikasındaki temel kavram ve teorilerin anlaşılması | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
Banka bilânçosunun ve merkez bankası bilânçosunun değerlendirilebilmesi | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
Para politikaları ve bankacılık sistemi işleyişi hakkında bilgili olabilme | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
Uluslararası finansal piyasalardaki gelişmeleri, fiyat oluşumlarını ve sermaye hareketlerini takip edebilecek, yorumlayabilecek ve sonuç çıkarabilecek bilgiye sahip olma. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
Ortalama Değer | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |