EN
  • Anasayfa
  • BAF321 Merkez Bankacılığı (2024 - 2025 / 5. Yarıyıl)
  • EN
BAF321 - Merkez Bankacılığı
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Merkez Bankacılığı BAF321 5 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
FİNANS VE BANKACILIK
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Soru - Cevap - Tartışma Yöntemi
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Faruk AKIN
Ders Veren Prof. Dr. Faruk AKIN
Amaç

Merkez bankacılığı kavramının doğuşu ve gelişimi, görev veyetkileri ile merkez bankalarının para politikası amaçları, araçları ve stratejileri konularında öğrencilerin yeterli bilgi ve deneyime sahip olmalarını sağlamaktır. Bu hususta ayrıca öğrencilere, Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası’nın uyguladığı para politikası uygulamalarının ülke ekonomisi üzerindeki etkisine yönelik analizde bulunma ve yorum yapabilme yetilerinin kazandırılması amaçlanmaktadır.

Ders İçeriği

Bu ders; merkez bankacılığının doğuşu ve gelişimi, görev ve yetkileri, merkez bankalarının para politikası amaçları, araçları, stratejileri, merkez bankası bilançosu ve Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası’nın para politikası uygulamalarına ilişkin konuları içermektedir.

Ders Kaynakları Akgüç, Ö. (2020), Merkez Bankacılığı, Arayış Danışmanlık ve Yayıncılık
Özatay, F. (2011). Parasal İktisat: Kuram ve Politika, Efil Yayınevi
Açıldığı Öğretim Yılı 2024 - 2025
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 14 42
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 10 1 10
Final Final 15 1 15
Toplam İş Yükü (Saat) 109
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,27
AKTS 4,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Merkez Bankacılığının Doğuşu ve Gelişimi Ders
2 Merkez Bankalarının Görevleri ve Yetkileri Ders
3 Merkez Bankalarının Para Politikasındaki Amaçları Tartışmalı Ders Sözlü
4 Merkez Bankalarının Para Politikası Araçları Sınıf Dışı Çalışma
5 Merkez Bankalarının Para Politikası Stratejileri Ders Sınıf Dışı Çalışma
6 Merkez Bankalarının Para Politikası Uluslararası Ekonomik İlişkiler Ders
8 Merkez Bankaları Kambiyo Piyasası İlişkileri Ders
8 Merkez Bankaları Kambiyo Piyasası İlişkileri Ders
9 Merkez Bankası Bilançosu Ders
10 ABD Merkez Bankacılık Sistemi Sözlü
11 Avrupa Merkez Bankaları Sistemi Sözlü
12 Birleşik Krallık Merkez Bankası Sözlü
13 Türkiye’de Merkez Bankacılığı Sözlü
14 Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası’nın Para Politikası Uygulamaları Sözlü
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Para politikasındaki temel kavram ve teorilerin anlaşılması
Banka bilânçosunun ve merkez bankası bilânçosunun değerlendirilebilmesi
Para politikaları ve bankacılık sistemi işleyişi hakkında bilgili olabilme
Uluslararası finansal piyasalardaki gelişmeleri, fiyat oluşumlarını ve sermaye hareketlerini takip edebilecek, yorumlayabilecek ve sonuç çıkarabilecek bilgiye sahip olma.
; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Para politikasındaki temel kavram ve teorilerin anlaşılması 5 5 5 5 5 5 5 4 5 5 5 5 5 5 5
Banka bilânçosunun ve merkez bankası bilânçosunun değerlendirilebilmesi 5 5 5 5 5 5 5 4 5 5 5 5 5 5 5
Para politikaları ve bankacılık sistemi işleyişi hakkında bilgili olabilme 5 5 5 5 5 5 5 4 5 5 5 5 5 5 5
Uluslararası finansal piyasalardaki gelişmeleri, fiyat oluşumlarını ve sermaye hareketlerini takip edebilecek, yorumlayabilecek ve sonuç çıkarabilecek bilgiye sahip olma. 5 5 5 5 5 5 5 4 5 5 5 5 5 5 5
Ortalama Değer 5 5 5 5 5 5 5 4 5 5 5 5 5 5 5