EN
  • Anasayfa
  • MMM436 Toz Metalurjisi (2023-2024 / 8. Yarıyıl)
  • EN
MMM436 - Toz Metalurjisi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Toz Metalurjisi MMM436 8 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
METALURJİ VE MALZEME MÜHENDİSLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Fatih APAYDIN
Ders Veren Doç. Dr. Fatih APAYDIN
Amaç

Lisans öğrencilerine yönelik hazırlanan bu dersin amacı Toz Metalurjisi ve parçacıklı malzeme işlemlerinde kullanılan hammadde ve imal teknolojilerini tanıtmaktır. Ayrıca, tozların üretim teknolojileri, toz özellikleri ile ürüne dönüşüm süreçleri konusunda da öğrencilerin bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.

Ders İçeriği

Toz Metalurjisi (TM) ve Parçacıklı Malzeme İşlemleri Teknolojileri (PMT) ile parça imali ve diğer geleneksel parça imal teknolojileri ile üretilen malzemelerin özellik ve performansları açısından mukayesesi. TM ve PMT`de yaygın olarak kullanılan teknolojik öneme sahip tozların üretim yöntemleri. Aynı element veya alaşım tozu için farklı üretim yöntemleri ile elde edilen ürünlerin mukayesesi. Toz şekillendirme ve sinterleme süreçleri.

Ders Kaynakları German, Randall M. "Powder metallurgy and particulate materials processing: the processes, materials, products, properties, and applications."(2005).
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev 1 10
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 16 48
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 16 48
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 7 1 7
Ödev 1 Ödev 1 5 1 5
Kısa Sınav 1 Kısa Sınav 1 3 1 3
Final Final 10 1 10
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 10 1 10
Toplam İş Yükü (Saat) 131
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,14
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Toz Metalurjisi ve Parçacıklı Malzeme İşlemleri Teknolojisi`ne (TM-PMT) Giriş. Terimler. TM-PMT ile üretilen çeşitli malzeme örnekleri. Ders Tartışmalı Ders
2 Toz özellikleri ve Toz Karekterizasyonu Ders Tartışmalı Ders
3 Toz Üretim Yöntemleri: Giriş. Mekanik Yöntemler. Ders Tartışmalı Ders
4 Mekanik Yöntemler (Devamı). Atomizasyon Ders Tartışmalı Ders
5 Pirometalurjik, hidrometalurjik ve elektro-metalurjik yöntemler. Ders Tartışmalı Ders
6 Refrakter Tozların Üretim Yöntemleri. Ders Tartışmalı Ders
7 Şekillendirme Öncesi İşlemler. (Toz Karıştırma, Harmanlama ve Öğütme İşlemleri. ) Sağlık, güvenlik ve çevre Ders Tartışmalı Ders
8 Ara sınav Problem Çözme
9 Pekiştirme ve Presleme Teknikleri Ders Tartışmalı Ders
10 Sinterlemenin Tanımı ve Genel Prensipleri. Ders Tartışmalı Ders
11 Sıkıştırma ve sinterleme koşullarının malz. mikroyapı ve mekanik özelliklerine etkisi. Ders Tartışmalı Ders
11 Sıkıştırma ve sinterleme koşullarının malz. mikroyapı ve mekanik özelliklerine etkisi. Ders Tartışmalı Ders
13 Grup çalışması ile yapılacak dönem ödevlerinin sunumları. Tartışmalı Ders Sözlü
13 Grup çalışması ile yapılacak dönem ödevlerinin sunumları. Tartışmalı Ders Sözlü
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Toz Metalurjisi (TM) ve Parçacıklı Malzeme İşlemleri Teknolojisi (PMT) ile üretilen ürünlerin neler olduğunu açıklar ve diğer üretim yöntemleri ile elde edilen ürünlerin niteliklerini kıyaslayabilir. Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
TM yönteminde kullanılan toz özelliklerini tanımlar ve özelliklerin belirlenmesi amaçlı kullanılan teknikleri açıklar. Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler
Tozların farklı üretim yöntemlerini kavrar ve kıyaslayabilir. Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler
Metalik ve seramik tozların şekillendirilme öncesi işlem süreçlerini analiz edebilir. Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler
Tozların farklı metotlarla şekillendirme işlem süreçlerini mukayese edebilir. Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler
Sinterleme teorisini açıklar ve sinterleme işlem aşamalarını değerlendirebilir. Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Toz Metalurjisi (TM) ve Parçacıklı Malzeme İşlemleri Teknolojisi (PMT) ile üretilen ürünlerin neler olduğunu açıklar ve diğer üretim yöntemleri ile elde edilen ürünlerin niteliklerini kıyaslayabilir. - 3 1 - - - 2 1 - 1 - 3 3 2
TM yönteminde kullanılan toz özelliklerini tanımlar ve özelliklerin belirlenmesi amaçlı kullanılan teknikleri açıklar. - 3 1 - - - 2 1 - 1 - 3 - 2
Tozların farklı üretim yöntemlerini kavrar ve kıyaslayabilir. - 3 1 - - - 2 1 - 1 - - - -
Metalik ve seramik tozların şekillendirilme öncesi işlem süreçlerini analiz edebilir. - - - - - - - - - - - - - -
Tozların farklı metotlarla şekillendirme işlem süreçlerini mukayese edebilir. - 3 1 - - - 2 1 - 1 - 3 3 2
Sinterleme teorisini açıklar ve sinterleme işlem aşamalarını değerlendirebilir. - 3 1 - - - 2 1 - 1 - 3 3 2