EN
  • Anasayfa
  • İİF113 Siyer-i Nebi I (2021 - 2022 / 1. Yarıyıl)
  • EN
İİF113 - Siyer-i Nebi I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Siyer-i Nebi I İİF113 1 2 + 0 2,0 Pdf
Birim Bölüm
İSLAMİ İLİMLER
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü
Ders Veren Doç. Dr. Mehmet Fatih YALÇIN
Amaç

Hz. Muhammed'in hayatının doğru şekilde öğretilmesi amaçlanmaktadır.

Ders İçeriği

Bu derste, Hz. Muhammed’in doğduğu ortam, o dönemdeki dünyanın genel durumu, hayatı ve mücadelesi ele alınacaktır. Hz. Muhammed’in içinde doğduğu toplumun genel özellikleri,,doğduğu dönemde Arabistan Yarımadası, dünyadaki genel durum,,ailesi, çocukluk ve gençlik yılları, Hz. Muhammed’in peygamberliği, Hz. Muhammed’in tebliğinin Mekke dönemi, Akabe Biatları ve Hicret, Medine’de İslam toplumunun yapılanması, Medine’de Müslüman Gayri Müslim İlişkisi, Müslümanların Mekkeli müşriklerle ilişkileri, Hz. Muhammed döneminde İslam’ın yayılma süreci, Hz. Muhammed’in Veda Haccı ve Vefatı konuları işlenecektir.

Ders Kaynakları . Sarıçam, Hz. Muhammed ve Evrensel Mesajı, Ankara, 2008. Casim Avcı, Hz. Muhammedin Hayatı, Ankara 2018.
Açıldığı Öğretim Yılı 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 35
Ödev 1 15
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
100
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 14 1 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 14 1 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 14 1 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 10 1 10
Final Final 20 1 20
Toplam İş Yükü (Saat) 72
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 2,82
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 İslam Öncesi İnsanlık Tarihine Genel Bir Bakış, Sözlü
2 Cahiliye Dönemi Arap tarihi ve Kültürü Sözlü
3 Hz. Muhammed'in yaşadığı toplumun Özellikleri
4 Hz. Muhammed´in Nesebi, Doğumu, Çocukluğu ve Gençliği
5 Hz. Muhammed'in Peygamberliği Sözlü
6 Mekke Döneminin Önemli Olayları
7 Habeşistan´a Hicret, Sosyal Boykot Dönemi Sözlü
8 Akabe Biatları ve Medine'ye Hicret
9 Medine´de Toplumsal Yapılanma
10 Yahudilerle İlişkiler: Kaynuka, Nadir, Kureyza, Hayber
11 Bizansla İlişkiler: Mute ve Tebük
12 İslamiyetin Arap Yarımadasına Yayılması
13 Veda Haccı
14 Hz. Muhammed'in Rahatsızlanması, Vefatı ve Kişiliği
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Mekke döneminin önemli siyasi hadiselerini hatırlar. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Hz. Muhammed´in yaşadığı toplumu tanır. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Medine döneminin önemli siyasi hadiselerini hatırlar. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
İslam öncesi Arap tarihini ve kültürünü kendi cümleleriyle ifade eder. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Hz. Muhammed´in hayatını, şahsiyetini ve insanlık tarihine katkılarını ifade eder. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sözlü Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Mekke döneminin önemli siyasi hadiselerini hatırlar. 4 4 4 2 2 2 2 4 4 4
Hz. Muhammed´in yaşadığı toplumu tanır. 2 2 2 2 4 4 4 3 3 3
Medine döneminin önemli siyasi hadiselerini hatırlar. 4 4 4 4 4 2 2 2 2 2
İslam öncesi Arap tarihini ve kültürünü kendi cümleleriyle ifade eder. 2 4 4 4 3 3 3 3 3 3
Hz. Muhammed´in hayatını, şahsiyetini ve insanlık tarihine katkılarını ifade eder. 3 3 4 4 3 3 3 3 3 3