EN
  • Anasayfa
  • İİF115 Osmanlı Türkçesi (2023-2024 / 1. Yarıyıl)
  • EN
İİF115 - Osmanlı Türkçesi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Osmanlı Türkçesi İİF115 1 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
İSLAMİ İLİMLER
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Rabia DOĞRU
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Rabia DOĞRU
Amaç

Osmanlı metinlerini okuyup anlayabilmeyi, önemli kaynak eserleri tanımayı ve araştırmalarda bu kaynaklardan yararlanabilmeyi sağlamak.

Ders İçeriği

Osmanlı alfabesinin özelliklerinin ve kullanılan yazı karakterlerinin tanıtımı, Osmanlı alfabesiyle imla çalışmaları, Osmanlı Türkçesindeki Arapça ve Farsça unsurların işlevleri, Osmanlı ve günümüz şair ve yazarlarından farklı dönemlere ait matbu metin okumaları.

Ders Kaynakları Osmanlı Türkçesi Okuma-Yazma Kılavuzu, Ed. Mehmet Şamil Baş, Okur Akademi Yayınları
Devellioğlu, Ferit. Osmanlıca Türkçe Ansiklopedik Lûgat, Aydın Kitabevi, Ankara, 2011.
Şemseddin Sâmî. Kâmûs-ı Türkî, Çağrı Yayınları, İstanbul 1999.
Açıldığı Öğretim Yılı 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 1 8 8
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 10 10
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 1 6 6
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 15 1 15
Final Final 25 1 25
Toplam İş Yükü (Saat) 78
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,06
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Kaynaklar, Tarihî Seyir ve Alfabe Ders Beyin Fırtınası
2 Ünlü ve Ünsüz Harflerin İmlası - Metin Okuma Ders Tartışmalı Ders
3 Türkçe Eklerin Yazılışı Yapım Ekleri- Metin Okuma Ders Problem Çözme
4 Çekim Ekleri- Metin Okuma Ders Seminer
5 Tamlama Çeşitleri- Metin Okuma Ders Beyin Fırtınası
6 Sayılar Aylar Günler- Metin Okuma Ders Grup Çalışması
7 Okuma Parçaları – Metin Okuma Ders Gösterim
8 Transkripsiyon Ders Seminer
9 Arapça Unsurlar I- Metin Okuma Ders Beyin Fırtınası
10 Arapça Unsurlar II- Metin Okuma Ders Beyin Fırtınası
11 Farsça Unsurlar I- Metin Okuma Ders Seminer
12 Farsça Unsurlar II- Metin Okuma Ders Seminer
13 Çoğullar- Metin Okuma Ders Beyin Fırtınası
7 Okuma Parçaları – Metin Okuma Ders Gösterim
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Türk edebiyatının Osmanlı Türkçesiyle yazılmış metinlerini okuyup anlamlandırabilirler. Yazılı Sınav Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Bu alana ilişkin lisans düzeyinde bilgiye sahip olur, bunları özümseyebilirler. Yazılı Sınav Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Osmanlı Türkçesindeki metinlerin dil ve anlam özelliklerini açıklayabilirler. Yazılı Sınav Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Basit düzeydeki metinleri Osmanlı Türkçesi harfleriyle yazabilirler. Yazılı Sınav Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Türk edebiyatının Osmanlı Türkçesiyle yazılmış metinlerini okuyup anlamlandırabilirler. 5 2 5 5 1 4 2 1 3 4
Bu alana ilişkin lisans düzeyinde bilgiye sahip olur, bunları özümseyebilirler. 4 4 5 2 3 5 5 3 4 4
Osmanlı Türkçesindeki metinlerin dil ve anlam özelliklerini açıklayabilirler. 5 5 5 3 2 4 5 5 5 4
Basit düzeydeki metinleri Osmanlı Türkçesi harfleriyle yazabilirler. 4 3 5 2 3 5 4 3 4 2