EN
  • Anasayfa
  • İİF102 Kur'an Okuma ve Tecvid II (2023-2024 / 2. Yarıyıl)
  • EN
İİF102 - Kur'an Okuma ve Tecvid II
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Kur'an Okuma ve Tecvid II İİF102 2 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
İSLAMİ İLİMLER
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Lokman BEDİR
Amaç

Kurallarına uygun tarzda yüzünden ve ezbere güzel Kur'an okuma becerisi kazanmak, Tecvid kurallarını teorik ve uygulamalı öğrenmek, bazı sûreleri manalarını kavrayarak ezberlemek

Ders İçeriği

Teorik Tecvid konuları ve Tecvid tahlili, bazı sûrelerin ezberlenmesi, meallerinin kavranması ve 1-2. cüzleri yüzüne okuma

Ders Kaynakları Abdurrahman Çetin, Kur’an Okuma Esasları, Emin Yayınları, İstanbul, 2017
Yardımcı Kaynak: Demirhan Ünlü, Kur’ân-ı Kerîm’in Tecvîdi, Ankara, 1993
Yardımcı Kaynak: Ramazan Pakdil, Ta’lim Tecvid ve Kıraat, MÜİF Vakfı Yayınları, İstanbul, 2016
Açıldığı Öğretim Yılı 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 20
Ödev 1 30
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 7 7
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 5 1 5
Ödev 1 Ödev 1 5 1 5
Final Final 6 1 6
Toplam İş Yükü (Saat) 51
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 2
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Vakıf ve İbtida, Kadir Sûresi, Yüzüne Okuma (3. cüz) Tartışmalı Ders Grup Çalışması
2 Vakf ve İbtida, Ezber dinleme, yüzüne okuma (3. cüz) Tartışmalı Ders Grup Çalışması
3 Vasl, ‘Alak Sûresi, yüzüne okuma (3. cüz) Tartışmalı Ders Grup Çalışması
4 Özel Okunuşlu Kelimeler, Ezber dinleme, yüzüne okuma (3. cüz) Tartışmalı Ders Grup Çalışması
5 Özel Okunuşlu kelimeler, Tîn Sûresi, yüzüne okuma (3. cüz) Tartışmalı Ders Grup Çalışması
6 Tecvid alıştırmaları, Ezber dinleme, yüzüne okuma (3. cüz) Tartışmalı Ders Grup Çalışması
7 Tecvid alıştırmaları, İnşirah Sûresi, yüzüne okuma (3. cüz) Tartışmalı Ders Grup Çalışması
8 Ezber Dinleme Sözlü
9 Duha Sûresi, yüzüne okuma (4. cüz) Ders Grup Çalışması
10 Ezber dinleme, yüzüne okuma (4. cüz) Ders Grup Çalışması
11 Leyl Sûresi, yüzüne okuma (4. cüz) Ders Grup Çalışması
10 Ezber dinleme, yüzüne okuma (4. cüz) Ders Grup Çalışması
13 Şems Sûresi, yüzüne okuma (4. cüz) Ders Grup Çalışması
14 Tecvid alıştırmaları, Ezber dinleme Ders Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Kur' an-ı Kerim'i öğretebilecek düzeyde ve Tecvid kurallarına uygun olarak yüzüne okur. Sözlü Sınav Grup Çalışması Ders Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma
Tecvid kurallarını teorik ve pratik olarak bilir ve ayetlerin Tecvid tahlilini yapabilir. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Diyanet İşleri Başkanlığının din görevlilerinde şart olarak aradığı namaz duaları ve bazı sûreleri ezbere bilir, usûlüne göre okuyabilir ve tercüme edebilir. Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Kur' an-ı Kerim'i öğretebilecek düzeyde ve Tecvid kurallarına uygun olarak yüzüne okur. 5 5 2 2 1 1 2 - - -
Tecvid kurallarını teorik ve pratik olarak bilir ve ayetlerin Tecvid tahlilini yapabilir. 5 5 1 2 - 1 2 - - -
Diyanet İşleri Başkanlığının din görevlilerinde şart olarak aradığı namaz duaları ve bazı sûreleri ezbere bilir, usûlüne göre okuyabilir ve tercüme edebilir. 5 5 1 1 1 2 2 - - -