| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Arap Dili Belagati II | İİF104 | 2 | 2 + 0 | 3,0 |
| Birim Bölüm | İLAHİYAT |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüzyüze |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi İhsan DELAL (Yıl: 2024 - 2025) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Başta Kur'an ve Hadis olmak üzere ilk dönem Arapça metinlerdeki edebi anlatımları anlayıp ifade edebilme imkanını sağlama. |
| Ders İçeriği |
Belagatin temel konuları ve klasik dönem eserlerden örnekler |
| Ders Kaynakları |
Kur'an Yorumunda Siyakın Yeri
el-Belâgatü'l-Vâdıha |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
| Final | Final | 15 | 1 | 15 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 67 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,63 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Me'ânî İlminin Tanımı, Konuları ve İsnâd Konusu | Tartışmalı Ders |
| 2 | İsnâdın Kısımları, Haber Cümlesi | |
| 3 | İnşa Cümlesi | |
| 4 | İsnatta Hakikat Mecaz Ayrımı | |
| 5 | İsnadın Rükünleri | |
| 6 | İsnadın Tahsisi | |
| 7 | Vasıl ve Fasıl Konuları | |
| 8 | Îcaz, İtnab Müsavat | |
| 9 | Kasr Üslubu. | |
| 10 | Marife-Nekre | |
| 11 | Takdim-Tehir | |
| 12 | Hazf-Zikr | |
| 13 | Kur'an Yorumunda Siyakın Yeri | |
| 14 | Tarihsel Bağlamın Bağlayıcılığı Meselesi |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| İslamın Temel Kaynaklarında Yer Alan Edebi Kullanımları Anlama | |||
| Bağlamın sözün amaçlarını ortaya çıkarmadaki rolünü öğrenme | |||
| Klasik Edebi ve Dini Metinleri Çeviri Becerisi |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İslamın Temel Kaynaklarında Yer Alan Edebi Kullanımları Anlama | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ;
| Bağlamın sözün amaçlarını ortaya çıkarmadaki rolünü öğrenme | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ;
| Klasik Edebi ve Dini Metinleri Çeviri Becerisi | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ;
| Ortalama Değer | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |