| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Kur'an İlimleri ve Tefsir Usulü II | İİF108 | 2 | 2 + 0 | 3,0 |
| Birim Bölüm | İLAHİYAT |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüzyüze eğitim |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Vedat YETKİN (Yıl: 2024 - 2025) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Öğrencilere dersin içeriğinde geçen konulara ilişkin temel bilgileri vermek |
| Ders İçeriği |
Kur’an ve tefsir tarihi. Kur’an ve tefsir ilminin ana kavramları. Kur’an’ı anlamada kullanılan yöntemler. Tefsir yapmada uygulanan metotlar |
| Ders Kaynakları |
İsmail Çalışkan, Tefsir Usulü, Ankara 2015.
Muhsin Demirci, Tefsir Usulü, İstanbul 2003 |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 5 | 1 | 5 |
| Final | Final | 5 | 1 | 5 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 57 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,24 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Tefsir Usulü ve Kur’ân ilimlerinin tanımı, aralarındaki ilişki, tefsir usulünün kaynakları | Ders |
| 2 | Üslûbu’l-Kur’ân | Ders |
| 3 | Mubhemâtu’l-Kur’ân | |
| 4 | Garîbu’l-Kur’ân, Tekrâru’l-Kur’ân | |
| 5 | Vücûh ve Nezâir, Aksamü’l-Kur’ân | Ders |
| 6 | Müteşâbihu’l-Kur’ân, Hurûf-u Mukatta‘a | Ders |
| 7 | İcâzu’l- Kur’ân | |
| 8 | Ara sınav | Ders Sözlü |
| 9 | Muşkilu’l-Kur’ân | Ders |
| 10 | Munâsebetu’l-Kur’ân, Fedâilu’l-Kur’ân | Ders |
| 11 | Kısasu’l-Kur’ân | Ders |
| 12 | Esbâbu’n-Nüzûl | Ders |
| 13 | Nâsih-Mensûh | Ders |
| 14 | Nâsih-Mensûh II | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Ayetlerden hüküm çıkarma yöntemini bilir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Kur'an'ı anlama yöntemini bilir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Ayetlerden toplumsal çıkarımda bulunur | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Tefsirin gelişim sürecini bilir | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
| Ayetler arasında irtbat kurar | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ayetlerden hüküm çıkarma yöntemini bilir | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | ;
| Kur'an'ı anlama yöntemini bilir | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | ;
| Ayetlerden toplumsal çıkarımda bulunur | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | ;
| Tefsirin gelişim sürecini bilir | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | ;
| Ayetler arasında irtbat kurar | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | ;
| Ortalama Değer | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 |