Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Hadis İlimleri ve Hadis Usulü II | İİF110 | 2 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | İSLAMİ İLİMLER |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Fatma AYDIN |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Fatma AYDIN |
Amaç |
Öğrencilerin, hadis tespit yöntemlerini, hadisin senet ve metninin durumlarını öğrenmelerini sağlamak. |
Ders İçeriği |
Hadis-sünnet kavramları, hadis türleri, hadis usulü eserleri, râvi değerlendirmesi, cerh-tadil kriterleri, hadis öğrenim ve öğretim metotları, hadis ilimleri. |
Ders Kaynakları |
Ahmet Yücel, Hadis Usulü, İstanbul 2016.
Talat Koçyiğit, Hadis Usulü, Ankara 2012. Mahmûd et-Tahhân, Teysîru Mustalahi'l-Hadîs, Riyad 2010. İsmail Lütfi Çakan, Hadis Usulü, İstanbul 2016. Hadis tesbit yöntemi. / Abdullah Aydınlı. Hadis ıstılahları sözlüğü. / Abdullah Aydınlı Tefsir ve hadis usulünün bazı meseleleri. / Muhammed Tayyib Okiç Hadis usulü ve ıstılahları : giriş. / Babanzade Ahmet Naim Bey Hadis, usul ve hayat : Hadis usulü tarihine giriş. / Huriye Martı Hadis Usulü, Lisans Yayıncılık |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 15 | 1 | 15 |
Final | Final | 20 | 2 | 40 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 97 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,80 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Hadis usûlü ilminin doğuşu, amacı ve tanımı | Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
2 | Hadis usûlü ilminin kaynakları | Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
3 | Hadis usulü ilminin muhtevası | Ders Problem Çözme Gösterim |
4 | Hadis Öğrenim ve Öğretim Metotları | |
5 | Ravi, mervi ve rivayet kavramları | Ders Problem Çözme Gösterim |
6 | Ravide Bulunması Gereken Vasıflar | |
7 | Kaynağına Göre Hadis Çeşitleri | |
8 | İsnad, sened, metin, ittisal, inkıta kavramları | Ders Beyin Fırtınası Gösterim |
9 | Ravi Sayısına Göre Hadis Çeşitleri | |
10 | Sıhhat Bakımından Hadis Çeşitleri | |
11 | Zayıf Hadis ve Çeşitleri | Ders Tartışmalı Ders Gösterim |
12 | Mevzu Hadis ve Ortaya Çıkış Nedenleri | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
13 | Hadis İlimleri | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
14 | İtibar, mütabaat ve şevâhid kavramları | Ders Gösterim |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Hadis usulünün temel kaynaklarını tanır. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Hadis tespit ve tashih yöntemlerini ana hatlarıyla öğrenir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Hadis usulü edebiyatının oluşumunun arkasındaki temel nedenleri kavrar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Hz. Peygamber’in söz, fiil ve takrirleri, fiziksel ve ahlaki özellikleri, hadisin ve hadis ilminin tarihi seyri, usulü, problemleri, yorumlanması ve kültürel değeri hakkında bilgi sahibidir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
Hadis kaynakları arasında karşılaştırma yapabilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Gösterim | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Hadis usulünün temel kaynaklarını tanır. | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 |
Hadis tespit ve tashih yöntemlerini ana hatlarıyla öğrenir. | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 |
Hadis usulü edebiyatının oluşumunun arkasındaki temel nedenleri kavrar. | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 |
Hz. Peygamber’in söz, fiil ve takrirleri, fiziksel ve ahlaki özellikleri, hadisin ve hadis ilminin tarihi seyri, usulü, problemleri, yorumlanması ve kültürel değeri hakkında bilgi sahibidir. | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 |
Hadis kaynakları arasında karşılaştırma yapabilir. | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 |