Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Din Psikolojisi | İİF112 | 2 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | İSLAMİ İLİMLER |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Sunum ve Anlatım |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Emre YILMAZ |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Emre YILMAZ |
Amaç |
Din Psikolojisinin temel kavramları, yöntem ve teknikleri, teori ve yaklaşımları konusunda değerlendirmede bulunabilme yetisi kazandırmak |
Ders İçeriği |
Din Psikolojisinin temel kavramları, din psikolojisinin doğuşu ve dine psikolojik yaklaşımların öncüleri ve ilk temsilcileri, İslam dünyasında ve Türkiye’de din psikolojisi, ruh sağlığı ve din ilişkisi, dini tecrübe, psikolojik açıdan dua ve ibadet, gelişim dönemleri ve din, tasavvuf psikolojisi. |
Ders Kaynakları |
Ed. Mustafa Doğan Karacoşkun, Din Psikolojisi, Ankara 2015. 1. Hayati Hökelekli, Din Psikolojisi, Ankara 2013. 2. Abdulkerim Bahadır, İnsanın Anlam Arayışı ve Din, İstanbul 2011. 3. Ali Ayten (Ed.), Din Psikolojisi: Dine ve Maneviyata Psikolojik Yaklaşımlar, İstanbul 2017. 4. Ali Ulvi Mehmedoğlu, İnanç Psikolojisine Giriş, İstanbul 2013. 5. Carl GustavJung, Psikoloji ve Din, İstanbul 2010. 6. Ali Köse, Ali Ayten, Din Psikolojisi, İstanbul 2018.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 30 |
Toplam | 60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %40 |
Toplam | %40 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 7 | 7 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 7 | 7 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 7 | 7 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 7 | 7 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 14 | 1 | 14 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 14 | 1 | 14 |
Final | Final | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 89 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,49 | |||
AKTS | 3,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Din psikolojisinin doğuşu ve gelişimi | |
2 | İslam dünyasında ve Türkiye’de din psikolojisi | |
3 | Din psikolojisinin öncüleri ve ilk temsilcileri | |
4 | Din Psikolojisi araştırma metotları | |
5 | Din ve birey ilişkisi | |
6 | Dini motivasyon | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Dini davranışın kaynakları | |
9 | İman, dini şüphe | |
10 | İnançsızlık | |
11 | Dua ve ibadet kavramları | |
12 | Gelişim dönemleri ve din | |
13 | Ruh sağlığı ve din | |
14 | YARIYIL SONU SINAVI |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Gelişim dönemleri ve din arasındaki ilişkiyi öğrenir. Dini inanç ve yaşantıların bireysel, toplumsal, düşünsel ve tarihi biçimlerini analiz eder. | |||
DFreud, Jung, James, Adler, Frankl, Fromm ve Maslow gibi bu bilim dalının önde gelenlerinin düşüncelerini öğrenir. | |||
Din Psikolojisi alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri bilir. | |||
Dini olaylara karşı psikolojik bakış açısını geliştirir. | |||
Din bağlamında genel psikoloji teorilerini öğrenir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Gelişim dönemleri ve din arasındaki ilişkiyi öğrenir. Dini inanç ve yaşantıların bireysel, toplumsal, düşünsel ve tarihi biçimlerini analiz eder. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
DFreud, Jung, James, Adler, Frankl, Fromm ve Maslow gibi bu bilim dalının önde gelenlerinin düşüncelerini öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Din Psikolojisi alanında temel bilgileri, kavramları, görüşleri ve tarihsel süreçleri bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Dini olaylara karşı psikolojik bakış açısını geliştirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Din bağlamında genel psikoloji teorilerini öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |