| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Din Psikolojisi | İİF112 | 2 | 2 + 0 | 3,0 |
| Birim Bölüm | İLAHİYAT |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Sunum ve Anlatım |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Emre YILMAZ (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Din Psikolojisinin temel kavramları, yöntem ve teknikleri, teori ve yaklaşımları konusunda değerlendirmede bulunabilme yetisi kazandırmak |
| Ders İçeriği |
Din Psikolojisinin temel kavramları, din psikolojisinin doğuşu ve dine psikolojik yaklaşımların öncüleri ve ilk temsilcileri, İslam dünyasında ve Türkiye’de din psikolojisi, ruh sağlığı ve din ilişkisi, dini tecrübe, psikolojik açıdan dua ve ibadet, gelişim dönemleri ve din, tasavvuf psikolojisi. |
| Ders Kaynakları |
Ed. Mustafa Doğan Karacoşkun, Din Psikolojisi, Ankara 2015. 1. Hayati Hökelekli, Din Psikolojisi, Ankara 2013. 2. Abdulkerim Bahadır, İnsanın Anlam Arayışı ve Din, İstanbul 2011. 3. Ali Ayten (Ed.), Din Psikolojisi: Dine ve Maneviyata Psikolojik Yaklaşımlar, İstanbul 2017. 4. Ali Ulvi Mehmedoğlu, İnanç Psikolojisine Giriş, İstanbul 2013. 5. Carl GustavJung, Psikoloji ve Din, İstanbul 2010. 6. Ali Köse, Ali Ayten, Din Psikolojisi, İstanbul 2018.
Din Psikolojisi-Hayati Hökelekli |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 7 | 7 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 7 | 7 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 7 | 7 |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 7 | 7 |
| Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 1 | 5 | 5 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 14 | 1 | 14 |
| Ödev 1 | Ödev 1 | 14 | 1 | 14 |
| Final | Final | 14 | 1 | 14 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 89 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,49 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 1 | Din psikolojisinin doğuşu ve gelişimi | |
| 2 | İslam dünyasında ve Türkiye’de din psikolojisi | |
| 3 | Din psikolojisinin öncüleri ve ilk temsilcileri | |
| 4 | Din Psikolojisi araştırma metotları | |
| 5 | Din ve birey ilişkisi | |
| 6 | Dini motivasyon | |
| 7 | Ara Sınav | |
| 8 | Dini davranışın kaynakları | |
| 9 | İman, dini şüphe | |
| 10 | İnançsızlık | |
| 11 | Dua ve ibadet kavramları | |
| 12 | Gelişim dönemleri ve din | |
| 13 | Ruh sağlığı ve din | |
| 14 | YARIYIL SONU SINAVI |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Din ve psikoloji arasındaki ilişkiyi tanımlar. | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
| Dini inançların bireysel psikoloji üzerindeki etkilerini açıklar. | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
| Dini gelişim süreçlerini ve aşamalarını açıklar. | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
| Din ve ruh sağlığı ilişkisini analiz eder. | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
| Din psikolojisine dair temel teorileri ve araştırma yöntemlerini uygular. | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Din ve psikoloji arasındaki ilişkiyi tanımlar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Dini inançların bireysel psikoloji üzerindeki etkilerini açıklar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Dini gelişim süreçlerini ve aşamalarını açıklar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Din ve ruh sağlığı ilişkisini analiz eder. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Din psikolojisine dair temel teorileri ve araştırma yöntemlerini uygular. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ;
| Ortalama Değer | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |