Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Felsefe Tarihi | İİF203 | 3 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | İSLAMİ İLİMLER |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Teorik: 2 Uygulama:0 |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Kemal GÖZ |
Ders Veren | Prof. Dr. Kemal GÖZ |
Amaç |
Öğrencilere felsefe perspektifi kazandırmak |
Ders İçeriği |
Milet Okulu’ndan 13. yüzyıla kadar felsefe tarihi. Bu derste, İlk Çağ’da felsefenin doğuşu ve gelişmesini içeren bir giriş yapıldıktan sonra ilk filozoflar ve felsefe okulları işlenmekte, daha sonra ise esas olarak Platon ve Aristo’un felsefeleri üzerinde durulmaktadır. |
Ders Kaynakları |
Ahmet Cevizci, Felsefe Tarihi, İstanbul 2009.
Cengiz Çakmak vd., İlkçağ Felsefesi, Eskişehir 2012. Osman Faruk Akyol, Ortaçağ Felsefesi 1, Eskişehir 2012. Kemal Göz-Osman Mutluel, Felsefeye Giriş, Gümüşev Yayınları, 3. Baskı, İstanbul,2019 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 7 | 1 | 7 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 5 | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 99 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,88 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Felsefe ve mitoloji | |
2 | Pre-Sokratik Filozoflar Pisagor | |
3 | Pisagor | |
4 | Herakleitos Parmenides, Anaksagoras, Demokritos | |
5 | Sofistler ve Sokrates | |
6 | Platon ve Aristoteles | |
7 | Ara sınav | |
8 | Stoacılık Epikürcülük | |
9 | Patristik Dönem, | |
10 | Augustinus ve Boethius | |
11 | Anselmus ve Abelardus | |
12 | Ioannes Scotus, Thomas Aquinas | |
13 | Rogerus Baco, Albertus Magnus | |
14 | YARIYIL SONU SINAVI |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Eleştirel olarak felsefe tarihindeki konularla ilişkili olmaları | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Bazı materyalleri ayrıntılı olarak okuyabilmeleri, gerektiğinde ikincil kaynaklara başvurabilmeleri | Yazılı Sınav | Problem Çözme | Önceden planlanmış özel beceriler |
Felsefe tarihindeki ana kavramları tartışmaları | Yazılı Sınav | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Felsefe tarihindeki temel kavramları açıklamaları | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Argümanları karşılaştırmaları ve analiz edebilmeleri | Yazılı Sınav | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Eleştirel olarak felsefe tarihindeki konularla ilişkili olmaları | - | - | - | 5 | - | - | 5 | - | - | - |
Bazı materyalleri ayrıntılı olarak okuyabilmeleri, gerektiğinde ikincil kaynaklara başvurabilmeleri | 3 | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Felsefe tarihindeki ana kavramları tartışmaları | - | - | - | - | - | - | - | - | 5 | - |
Felsefe tarihindeki temel kavramları açıklamaları | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - |
Argümanları karşılaştırmaları ve analiz edebilmeleri | - | - | - | - | - | - | 5 | - | - | - |