EN
  • Anasayfa
  • İİF207 Hadis I (2023-2024 / 3. Yarıyıl)
  • EN
İİF207 - Hadis I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Hadis I İİF207 3 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
İSLAMİ İLİMLER
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Teorik
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Ahmet ALKAN
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Ahmet ALKAN
Amaç

Hz. Peygamber’in hadislerini öğretmek ve temel hadis kitaplarını tanıtmak.

Ders İçeriği

Malik'in "el-Muvatta", Ahmed b. Hanbel'in "el-Müsned" ve Buhari'nin el-"Camiü's-Sahîh" adlı eserinin tanıtımı. Buhari'nin "Camiü's-Sahîh" adlı eserinin "Kitabü'l-Fiten" bölümündeki hadisler.

Ders Kaynakları Ders Notları
Buhari'nin el-Camiü's-Sahih eserinin Kitabü'l-Fiten bölümü.
Açıldığı Öğretim Yılı 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 14 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 15 1 15
Final Final 20 1 20
Toplam İş Yükü (Saat) 77
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,02
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Malik'in el-Muvatta eserinin detaylı tanıtımı. Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
2 Ahmed b. Hanbel'in el-Müsned eserinin detaylı tanıtımı. Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
2 Ahmed b. Hanbel'in el-Müsned eserinin detaylı tanıtımı. Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
4 Buhari'nin el-"Camiü's-Sahih" eserinin tanıtımı. Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
5 قوله ( باب ما جاء في قول الله تعالى: { واتقوا فتنة لا تصيبن الذين ظلموا منكم خاصة }. قوله: ( باب قول النبي صلى الله عليه وسلم: سترون بعدي أمورا تنكرونها ) قوله: ( باب قول النبي صلى الله عليه وسلم: هلاك أمتي على يدي أغيلمة سفهاء )، Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
6 قوله: ( باب ظهور الفتن )، ذكر فيه ثلاثة أحاديث قوله: ( باب لا يأتي زمان إلا الذي بعده شر منه ) كذا ترجم بالحديث الأول، وأورد فيه حديثين قوله: ( باب قول النبي صلى الله عليه وسلم: ويل للعرب من شر قد اقترب )، Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
7 قوله: ( باب قول النبي صلى الله عليه وسلم: من حمل علينا السلاح فليس قوله: ( باب قول النبي صلى الله عليه وسلم: لا ترجعوا بعدي كفارا ) إلخ، ترجم بلفظ ثالث أحاديث الباب، وفيه خمسة أحاديث. قوله: ( باب: تكون فتنة القاعد فيها خير من القائم Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
8 قوله باب إذا التقى المسلمان بسيفهما قوله: ( باب كيف الأمر إذا لم تكن جماعة؟ ) " قوله: ( باب من كره أن يكثر ) بالتشديد ( سواد الفتن والظلم ) Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
9 قوله: ( باب إذا بقي ) أي: المسلم ( في حثالة من الناس ) قوله: ( باب التعرب في الفتنة ) قوله: ( باب التعوذ من الفتن ) Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
10 قوله: ( باب قول النبي صلى الله عليه وسلم: الفتنة من قبل المشرق ) قوله: ( باب الفتنة التي تموج كموج البحر )، قوله: باب Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
11 قوله : باب قوله: ( باب إذا أنزل الله بقوم عذابا ) حذف الجواب اكتفاء بما وقع في الحديث. قوله: ( باب قول النبي صلى الله عليه وسلم للحسن بن علي: إن ابني هذا لسيد )، Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
12 قوله: ( باب إذا قال عند قوم شيئا ثم خرج فقال بخلافه ) قوله: ( باب لا تقوم الساعة حتى يغبط أهل القبور ) قوله: ( باب تغير الزمان حتى تعبد الأوثان ) ذكر فيه حديثين Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
13 قوله: ( باب خروج النار ) أي: من أرض الحجاز، ذكر فيه ثلاثة أحاديث. قوله: باب قوله: ( باب ذكر الدجال ) Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
14 قوله: ( باب: لا يدخل الدجال المدينة ) أي: المدينة النبوية، ذكر فيه ثلاثة أحاديث قوله: ( باب يأجوج ومأجوج )، Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Hadis kaynaklarının değeri hakkında bilgi sahibi olmak.
Hadis kaynakları arasında karşılaştırma yapabilir.
Hadis metinlerini okuma ve anlama yeteneği elde etmek.
Hz. Peygamber'e ait söz ve uygulamaları bilir, anlar ve yorumlar.
Hz. Peygamber’in söz, fiil ve takrirleri, fiziksel ve ahlaki özellikleri, hadisin ve hadis ilminin tarihi seyri, usulü, problemleri, yorumlanması ve kültürel değeri hakkında bilgi sahibi olmak.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Hadis kaynaklarının değeri hakkında bilgi sahibi olmak. 5 3 5 3 3 3 3 3 3 3
Hadis kaynakları arasında karşılaştırma yapabilir. 5 3 5 3 3 3 3 3 3 3
Hadis metinlerini okuma ve anlama yeteneği elde etmek. 5 3 5 3 3 3 3 3 3 3
Hz. Peygamber'e ait söz ve uygulamaları bilir, anlar ve yorumlar. 5 3 5 3 3 3 3 3 3 3
Hz. Peygamber’in söz, fiil ve takrirleri, fiziksel ve ahlaki özellikleri, hadisin ve hadis ilminin tarihi seyri, usulü, problemleri, yorumlanması ve kültürel değeri hakkında bilgi sahibi olmak. 5 3 5 3 3 3 3 3 3 3