EN
  • Anasayfa
  • İİF207 Hadis I (2025 - 2026 / 3. Yarıyıl)
  • EN
İİF207 - Hadis I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Hadis I İİF207 3 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
İLAHİYAT
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Teorik bilginin pratikle desteklenmesi.
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Ahmet ALKAN (Yıl: 2022 - 2023)
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Ahmet ALKAN
Amaç

Hz. Peygamber’in hadislerini öğretmek ve temel hadis kitaplarını tanıtmak.

Ders İçeriği

Kütüb-i Sitte eserleri ile Mâlik'in el-Muvatta'sı ve Ahmed b. Hanbel'in Müsned eserlerinin kapsamlı tanıtımı. Çeşitli gerekçeler ile eleştirilen birtakım hadislerin incelenmesi.

Ders Kaynakları TDV iSLÂM ANSİKLOPEDİSİ
Kütüb-i Sitte eserleri ile Mâlik'in el-Muvatt'sı ve Ahmed b. Hanbel'in Müsned adlı eseri
Ahmet Alkan, "Muhaddislerin Sorumluluklarını Tanıma ve Sınırlandırma Problemi", Bilimname(52), 187-223, 2024.
İslamil Lütfü Çakan, HAdis Edebiyatı
Ders sunumu yapan arkadaşların paylaştığı notlar.
Hocanın hazırladığı notlar.
Açıldığı Öğretim Yılı 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev (Sunum) 20
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 14 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 15 1 15
Final Final 20 1 20
Toplam İş Yükü (Saat) 77
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,02
AKTS 3,0
Hafta Konu Öğretim Metodu
2 İmam Mâlik ve el-Muvatta' adlı eseri Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması
3 Ahmed b. Hanbel ve el-Müsned adlı eseri Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması
4 Buhârî ve el-Câmi'ü's-sahîh adlı eseri Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması
5 Müslim ve el-Müsnedü's-sahîh adlı eseri Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması
6 Ebû Dâvûd ve Sünen adlı eseri Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması
7 Tirmizî ve Sünen adlı eseri Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması
8 İbn Mâce ve Sünen adlı eseri Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması
9 Nesâî ve Sünen adlı eseri Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması
10 Hadis Ödev Sunumu Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
10 Hadis Ödev Sunumu Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
10 Hadis Ödev Sunumu Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
10 Hadis Ödev Sunumu Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
10 Hadis Ödev Sunumu Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Hadis kaynaklarının değeri hakkında bilgi sahibi olmak.
Hadis kaynakları arasında karşılaştırma yapabilir.
Hadis metinlerini okuma ve anlama yeteneği elde etmek.
Hz. Peygamber'e ait söz ve uygulamaları bilir, anlar ve yorumlar.
Hz. Peygamber’in söz, fiil ve takrirleri, fiziksel ve ahlaki özellikleri, hadisin ve hadis ilminin tarihi seyri, usulü, problemleri, yorumlanması ve kültürel değeri hakkında bilgi sahibi olmak.
; ; ; ; ;
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Hadis kaynaklarının değeri hakkında bilgi sahibi olmak. 5 3 5 3 3 3 3 3 3 3
Hadis kaynakları arasında karşılaştırma yapabilir. 5 3 5 3 3 3 3 3 3 3
Hadis metinlerini okuma ve anlama yeteneği elde etmek. 5 3 5 3 3 3 3 3 3 3
Hz. Peygamber'e ait söz ve uygulamaları bilir, anlar ve yorumlar. 5 3 5 3 3 3 3 3 3 3
Hz. Peygamber’in söz, fiil ve takrirleri, fiziksel ve ahlaki özellikleri, hadisin ve hadis ilminin tarihi seyri, usulü, problemleri, yorumlanması ve kültürel değeri hakkında bilgi sahibi olmak. 5 3 5 3 3 3 3 3 3 3
Ortalama Değer 5 3 5 3 3 3 3 3 3 3