| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Hadis I | İİF207 | 3 | 2 + 0 | 3,0 |
| Birim Bölüm | İLAHİYAT |
| Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Teorik bilginin pratikle desteklenmesi. |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Ahmet ALKAN (Yıl: 2022 - 2023) |
| Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Ahmet ALKAN |
| Amaç |
Hz. Peygamber’in hadislerini öğretmek ve temel hadis kitaplarını tanıtmak. |
| Ders İçeriği |
Kütüb-i Sitte eserleri ile Mâlik'in el-Muvatta'sı ve Ahmed b. Hanbel'in Müsned eserlerinin kapsamlı tanıtımı. Çeşitli gerekçeler ile eleştirilen birtakım hadislerin incelenmesi. |
| Ders Kaynakları |
TDV iSLÂM ANSİKLOPEDİSİ
Kütüb-i Sitte eserleri ile Mâlik'in el-Muvatt'sı ve Ahmed b. Hanbel'in Müsned adlı eseri Ahmet Alkan, "Muhaddislerin Sorumluluklarını Tanıma ve Sınırlandırma Problemi", Bilimname(52), 187-223, 2024. İslamil Lütfü Çakan, HAdis Edebiyatı Ders sunumu yapan arkadaşların paylaştığı notlar. Hocanın hazırladığı notlar. |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 30 |
| Ödev (Sunum) | 20 |
| Toplam | 50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %50 |
| Toplam | %50 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 15 | 1 | 15 |
| Final | Final | 20 | 1 | 20 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 77 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,02 | |||
| AKTS | 3,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 2 | İmam Mâlik ve el-Muvatta' adlı eseri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
| 3 | Ahmed b. Hanbel ve el-Müsned adlı eseri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
| 4 | Buhârî ve el-Câmi'ü's-sahîh adlı eseri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
| 5 | Müslim ve el-Müsnedü's-sahîh adlı eseri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
| 6 | Ebû Dâvûd ve Sünen adlı eseri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
| 7 | Tirmizî ve Sünen adlı eseri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
| 8 | İbn Mâce ve Sünen adlı eseri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
| 9 | Nesâî ve Sünen adlı eseri | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması |
| 10 | Hadis Ödev Sunumu | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 10 | Hadis Ödev Sunumu | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 10 | Hadis Ödev Sunumu | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 10 | Hadis Ödev Sunumu | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| 10 | Hadis Ödev Sunumu | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Hadis kaynaklarının değeri hakkında bilgi sahibi olmak. | |||
| Hadis kaynakları arasında karşılaştırma yapabilir. | |||
| Hadis metinlerini okuma ve anlama yeteneği elde etmek. | |||
| Hz. Peygamber'e ait söz ve uygulamaları bilir, anlar ve yorumlar. | |||
| Hz. Peygamber’in söz, fiil ve takrirleri, fiziksel ve ahlaki özellikleri, hadisin ve hadis ilminin tarihi seyri, usulü, problemleri, yorumlanması ve kültürel değeri hakkında bilgi sahibi olmak. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Hadis kaynaklarının değeri hakkında bilgi sahibi olmak. | 5 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ;
| Hadis kaynakları arasında karşılaştırma yapabilir. | 5 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ;
| Hadis metinlerini okuma ve anlama yeteneği elde etmek. | 5 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ;
| Hz. Peygamber'e ait söz ve uygulamaları bilir, anlar ve yorumlar. | 5 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ;
| Hz. Peygamber’in söz, fiil ve takrirleri, fiziksel ve ahlaki özellikleri, hadisin ve hadis ilminin tarihi seyri, usulü, problemleri, yorumlanması ve kültürel değeri hakkında bilgi sahibi olmak. | 5 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ;
| Ortalama Değer | 5 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |