EN
İİF217 - Öğretim İlke ve Yöntemleri (Pedagojik Formasyon)
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Öğretim İlke ve Yöntemleri (Pedagojik Formasyon) İİF217 3 3 + 0 6,0 Pdf
Birim Bölüm
İSLAMİ İLİMLER
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Nurullah AYDENİZ
Ders Veren Doç. Dr. Nurullah AYDENİZ
Amaç

Öğretim İlke ve Yöntemleri dersi, öğretmen adaylarının; öğrenci gereksinmelerini karşılayacak, nitelikli öğrenme ve etkili öğretime uygun; öğretim ilkelerine, stratejilerine, model ve yaklaşımlarına, yöntemlerine, tekniklerine ve öğretme-öğrenme durumları planlanmasına yönelik temel bilgi ve becerilere sahip olmasını amaçlar.

Ders İçeriği

Öğretimle ilgili temel kavramlar, öğrenme ve öğretim ilkeleri, öğretimde planlı çalışmanın önemi ve yararları, öğretimin planlanması (yıllık plan, günlük plan ve etkinlik örnekleri), öğrenme ve öğretim stratejileri, öğretim yöntem ve teknikleri, bunların uygulama ile ilişkisi, öğretim araç ve gereçleri, öğretim hizmetinin niteliğini artırmada öğretmenin görev ve sorumlulukları, öğretmen yeterlikleri ve öğretim hizmetini değerlendirme.

Ders Kaynakları Leyla Küçükahmet, Öğretim İlke ve Yöntemleri, Ankara 1994.
Mehmet Arslan, Öğretim İlke ve Yöntemleri, Ankara 2007
Açıldığı Öğretim Yılı 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
30
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
70
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 2 14 28
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 14 1 14
Final Final 28 1 28
Toplam İş Yükü (Saat) 154
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 6,04
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Dersle ilgili bilgiler, tanışma ve temel kavramlar
2 Program Geliştirme Süreci-Amaçlar ve İçerik
3 Program Geliştirme Süreci- Öğretme-Öğrenme süreci-Değerlendirme
4 Öğretme ve öğrenme ilkeleri
6 Öğretme ve öğrenme stratejileri
6 Öğretme ve öğrenme stratejileri
7 ARA SINAV
9 Öğretim yöntem ve teknikleri
9 Öğretim yöntem ve teknikleri
10 Öğretim etkinliklerinin planlanması
10 Öğretim etkinliklerinin planlanması
12 Öğretim hizmetinin niteliğine etki eden faktörler
13 Öğretmen yeterlilikleri
14 Final Sınavı
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Planlanan ve uygulanan öğretimi öğretim ilkelerine göre değerlendirebilme.
Öğretim ilkeleri ilgili kavramları açıklayabilme.
Etkili öğretimi sağlayıcı orijinal etkinlikler düzenleyebilme.
Öğretim ile ilgili ilkeleri yorumlayabilme.
Öğretim ilke ve yöntemleri ile ilgili kavramların bilgisine sahip olur
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Planlanan ve uygulanan öğretimi öğretim ilkelerine göre değerlendirebilme. - 5 - - - - - - - -
Öğretim ilkeleri ilgili kavramları açıklayabilme. - 5 - - - - - - - -
Etkili öğretimi sağlayıcı orijinal etkinlikler düzenleyebilme. - 5 - 5 - 5 - 5 - -
Öğretim ile ilgili ilkeleri yorumlayabilme. - 5 - 5 - - - - - -
Öğretim ilke ve yöntemleri ile ilgili kavramların bilgisine sahip olur - 5 - - - - - - - -