| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| Yabancı Dilde Dini Metinler I (İngilizce) | İİF219 | 3 | 3 + 0 | 6,0 |
| Birim Bölüm | İLAHİYAT |
| Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Ders, yüz yüze yürütülecek; kısa metin okumaları, kelime çalışmaları ve sınıf içi tartışmalarla desteklenecektir. Öğrencilerin temel düzeyde metin çözümleme becerisi kazanmaları hedeflenecektir. |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Sema CEVİRİCİ ATİLLA (Yıl: 2025 - 2026) |
| Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Sema CEVİRİCİ ATİLLA |
| Amaç |
Bu dersin amacı, öğrencilerin İngilizce dini metinlere giriş yapmalarını sağlamak ve temel kavramları tanımalarına yardımcı olmaktır. Öğrenciler, din felsefesi ve teoloji alanındaki klasik metinlerden seçilmiş kısa ve temel düzeydeki parçaları okuyarak hem dil becerilerini geliştirecek hem de dini kavramları İngilizce terminolojiyle tanıyacaklardır. |
| Ders İçeriği |
Dersin içeriği, felsefe ve teoloji alanındaki klasik kaynaklardan seçilmiş temel metin parçalarına odaklanmaktadır. Augustinus, Aquinas, Pascal ve Gazali gibi düşünürlerden alınan kısa pasajlar üzerinden Tanrı, iman, akıl ve ahlak gibi kavramlar giriş düzeyinde ele alınacaktır. Böylece öğrenciler hem dini terminolojiye aşina olacak hem de İngilizce metin okuma pratiği kazanacaktır. |
| Ders Kaynakları |
Philosophy of Religion: Selected Readings
|
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2025 - 2026 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Ara Sınav 1 | 40 |
| Ödev (Sunum) | 10 |
| Toplam | 50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Final | %50 |
| Toplam | %50 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
| Toplam | %100 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 7 | 14 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 42 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 1,65 | |||
| AKTS | 6,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|---|---|
| 2 | İngilizce kısa dini pasajların okunması ve çözümlenmesi. | Ders |
| 3 | Farklı geleneklerde kutsal metinlerin yapısı ve üslubu. | Ders |
| 4 | Dini söylemde çeviri teknikleri ve temel kelime dağarcığı. | Ders |
| 5 | Seçilmiş metinlerde ahlaki ve manevi temaların incelenmesi. | Ders |
| 6 | Okuduğunu anlama: benzetme ve mesellerin yorumlanması. | Ders |
| 7 | İngilizcede dini ifadelerin karşılaştırmalı incelenmesi | Ders |
| 8 | Ara sınav öncesi tekrar ve çeviri zorlukları üzerine tartışma. | Ders |
| 9 | Dini kelimelerin tarihsel ve modern bağlamlarda incelenmesi. | Ders |
| 10 | Dini dilde metafor ve sembolizmin rolü. | Ders |
| 11 | İngilizce iman ve akıl konulu akademik makalelerin okunması. | Ders |
| 12 | Seçilmiş dini metinler üzerine grup sunumları. | Ders |
| 13 | Dil, inanç ve kültür arasındaki bağlantıların değerlendirilmesi. | Ders |
| 14 | Genel tekrar ve final sınavına hazırlık. | Ders |
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| Öğrenciler kısa İngilizce dini metinleri okuyup anlayabilecektir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
| Öğrenciler kısa İngilizce dini metinleri okuyup anlayabilecektir. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |