Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Tarih Usul ve Tenkidi | İİF221 | 3 | 2 + 0 | 2,0 |
Birim Bölüm | İSLAMİ İLİMLER |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Mehmet Fatih YALÇIN |
Ders Veren | |
Amaç |
Tarih araştırmalarında temel yöntem kurallarını ve bakış açılarının önemini kavratmak. |
Ders İçeriği |
Tarih araştırmalarında yöntem meselesinin önemi. |
Ders Kaynakları |
Léon-E. Halkın, Tarih Tenkidinin Unsurları, çev. Bahaeddin Yediyıldız, Ankara, 1989.
Stradling, Robert, 20. Yüzyıl Avrupa Tarihi Nasıl Öğretilmeli, çev. Ayfer Ünal, Tarih Vakfı Yay., İstanbul 2003. Braudel, Fernand, Tarih Üzerine Yazılar, çev. M. Ali Kılıçbay, İmge Yayınları, Ankara, 1992. Carr, E.H., Fontana, J., Tarih Yazımında Nesnellik, çev. Özer Özenkaya, İmge Yayınları, Ankara, 1992. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Tarih malzemesinin kullanımını öğrenmek | |||
Tarih çalışmalarında takip edilmesi gereken metotları öğrenmek | |||
Tarihin tarifi, konusu ve gayesini kavramak | |||
Tarih çalışmalarında karşılaşılabilecek olan temel problemleri tanımak | |||
Tarih malzemelerinin yorumunu yapabilmek |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Tarih malzemesinin kullanımını öğrenmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tarih çalışmalarında takip edilmesi gereken metotları öğrenmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tarihin tarifi, konusu ve gayesini kavramak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tarih çalışmalarında karşılaşılabilecek olan temel problemleri tanımak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tarih malzemelerinin yorumunu yapabilmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |